Gazاخبار گلستان- تورکمن نیوز: مدیر عامل شرکت گاز گلستان با اشاره به 515هزار و 117 خانوار بهره‌مند از گاز طبیعی در استان، گفت: با انجام تمهیدات و اقدامات لازم و همکاری مشترکین هیچ نگرانی برای تامین گاز در فصل زمستان در استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، صفر علی جمال لیوانی اظهار داشت: هم اینک یک میلیون و 800 هزار و 860 نفر از مردم استان در 29 شهر و 782 روستا از سوخت گاز بهره مند هستند.
وی با یادآوری اینکه در بخش صنعت و تولید استان نیز 514 واحد صنعتی عمده از نعمت گاز بهره مند می باشند، افزود: 59 پروژه گاز رسانی روستایی نیز در دست اجرا است.
مدیرعامل گاز گلستان در ادامه ضمن توصیه به صرفه جوئی و درست مصرف کردن گاز طبیعی بویژه در فصل سرما، گفت: استفاده از پنجره دوجداره، پوشیدن لباس مناسب در منزل، کنترل دمای منزل بین 18 تا 21درجه سانتیگراد، استفاده نکردن از شومینه و بکارگیری وسائل گازسوز استاندارد ضروری دانست.

 

** استفاده از شیلنگ‌های استاندارد چند لایه مخصوص در وسایل گازسوز
قربانعلی منوچهریان رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان بر استفاده از شیلنگ های استاندارد چند لایه مخصوص در وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: استفاده از شیلنگ های مناسب برای اتصال وسائل گازسوز از اهمیت ویژه برخوردار بوده و بی توجهی به این امر حوادث ناگواری را به همراه دارد.
وی همچنین توصیه کرد که برای وصل کردن بخاری به لوله کشی گاز هرگز از شیلنگ های آب و یا لاستیکی معمولی و غیراستاندارد استفاه نشود ،زیرا این گونه شیلنگ ها در برابر ترکیبات نفتی و گازی به سرعت فاسد می شود و بسیار خطرناک است.
به گفته وی؛ حداکثر طول شیلنگ گاز نباید از یک متر و نیم بیشتر باشد ،ضمن اینکه هرگز در معرض حرارت اجاق گاز و سایر وسائل گازسوز قرار نگیرد.
وی تاکید کرد که مشترکین همچنین شیلنگ های لاستیکی را هرچند وقت یکبار مورد بازدید قرار داده و مطمئن شوند که سوراخ و ترک نداشته و یا بریده نشده باشد.
رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان توصیه کرد که همواره برای محکم کردن شیلنگ گاز به وسایل گاز سوز از بست فلزی مناسب استفاده و از بکار بردن سیم، نخ و یا هر وسیله دیگر به جای آن خودداری شود و همچنین بعد از وصل وسیله گاز سوز به شیر گاز حتماً آزمایش نشت گاز با استفاده از کف صابون انجام گیرد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

بهره‌مندی ۳۶ روستای شهرستان آزادشهر از نعمت گاز طبیعی

حضور سه فوتبالیست گلستانی در لیست نهایی تیم‌ملی دختران زیر 1

برگزاری کنگره 15 هزار نفری رزمندگان گلستان در گنبدکاووس

غرس 20 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان مراوه ت

واگذاری ۹ هزار سند املاک بنیاد علوی به مردم در استان گلستان

انسان امانت‌دار طبیعت است/تخریب زیست مهم‌ترین مشکل گلستان/31

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram