razmayesh gonbad 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: رزمایش بزرگ فجر انقلاب با هدف افزایش آمادگی نیروهای بسیج صبح امروز در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  رزمایش بزرگ فجر انقلاب به‌ منظور ارتقاء سطح آمادگی توان رزم یگان‌های بسیج استان گلستان از صبح امروز در گرگان مرکز استان گلستان و دیگر شهرها پیش‌بینی‌شده است.

گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در رزمایش بزرگ فجر انقلاب که تا عصر روز جمعه ادامه دارد حضور دارند.

این رزمایش با  صبحگاه مشترک بسیج در قالب همایش اقتدار آغاز شد و سپس با اعلام رمز در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز بخش میدانی آن آغاز شد.

سناریوهای مختلفی مانند تهدیدات سرزمینی، دفاع از کوی و برزن، عملیات کمین، عملیات تأخیری، دفاع از مراکز حساس، مقابله با هلی بورد، بازپس‌گیری، امداد و نجات، مردم یاری با سناریوی زلزله، مقابله با ناآرامی و کنترل اجتماعات و اغتشاشات در این رزمایش اجرا می‌شود.

این رزمایش در بستر شهر گرگان اجراشده و انفجاراتی نیز در 5 نقطه شامل دانشگاه میرداماد و جاده شصت کلا، دره هزار پیچ، جاده زندان و جاده کریم‌آباد در حدود ساعت 10 صبح روز جمعه بر اساس دستورالعمل‌ها و ملاحظات لازم انجام شد.

محمد حمیدی، فرماندار ویژه گنبدکاووس در صبحگاه مشترک بسیج در گنبدکاووس اظهار داشت: ایام‌ دهه فجر یادآور خاطرات پرشور و ایثارگری‌های ملت ایران در 38 سال گذشته است که نقطه اوج آن بهمن‌ماه 57 بود که مردم با استقبال بی‌نظیر خود از رهبر کبیر انقلاب پیام اتحاد و یکپارچگی را به جهان رساندند و همه امید دشمنان را ناامید کردند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌های موجود در جهان وجود بسیج و تفکر بسیجی بود که این تفکر باعث شد انقلاب و جنگ به پیروزی برسد و در طول 38 سال از عمر آن این انقلاب را بیمه کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: بسیج و تفکر آن تنها در حوزه‌ی رزمی نبوده و در دیگر حوزه‌ها نیز به مردم خدمات‌رسانی کرده است که آخرین آن بیمارستان صحرایی دهستان کرند بود که در 4 روز بسیج توانست بیش از 6 هزار نفر از مردم آن منطقه را ویزیت رایگان کند.

حمیدی گفت: راه بسیجیان همان راه بسیج در سال 57 است و ملت ایران بعد از 37 سال نه‌تنها ناامید نیست بلکه متحدتر از گذشته شده و امروز نه‌تنها دشمنان داخلی بلکه دشمنان خارجی نیز از بسیج هراس دارند.

 

به گفته وی، ملت‌های مسلمان جهان اگر بخواهند در مقابل دشمنان خود پیروز شوند باید تفکر بسیجی را در کشورشان نهادینه کنند.

فرمانده ناحیه سپاه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌های بسیج علاوه بر توجه به بعد رزمی و نظامی، توجه به بعد معنوی بسیجیان نیز هست و بر این اساس هرساله بسیج برنامه‌های مختلفی را در راستای این ابعاد انجام می‌دهد.

رمضان علی بادلی افزود: رزمایش استانی از دیروز آغازشده است نیروهای بسیجی در قالب گردان‌های عاشورا، بیت‌المقدس، امام‌علی و امام حسین که آموزش‌های مختلفی دیدند و امروز این آموزش‌ها را به نمایش می‌گذارند تا در مردم ایجاد امید و شادابی شود.

وی مأموریت اصلی بسیج را برنامه‌های درون‌سازمانی با بعد معنوی برشمرد و ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون شامل حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی انجام داده‌شده و در این رزمایش توان رزمی بسیجیان نمایش داده می‌شود.

بادلی گفت: در این دنیای پرتلاطم ایران مانند یک جزیره امن است و این میسر مگر به همکاری و تعامل مردم و نیروهای بسیجی نیست.

فرمانده سپاه گنبدکاووس مقابله با اغتشاشات دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و دفاع از مراکز مهم و حیاتی را برنامه امروز رزمایش دانست و افزود: با انجام این رزمایش ملت ایران و بسیجیان آمادگی لازم در مواقع ضروری را جهت دفاع از کشور و کمک به مردم کسب می‌کنند./ تسنیم

 razmayesh gonbad 02

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

242 فرآورده تولیدی و خدماتی گلستان مغایر با استاندارد است

شهادت شیخ نمر و 47 نفر از یارانش توسط حکام آل سعود درخت آزاد

آخرین اخبار هواشناسی استان گلستان/پیش‌بینی 6 روز آینده

25 سامانه باران‎سنج و هشداردهنده آتش‎سوزی در گلستان راه‎اندا

افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل‌های گلستان

ثبت نام در دوره های کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از 17

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram