moasesat ghorani 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی قرآن و عترت تشکیل شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  مهدی قره شیخ لو، ظهر امروز در گردهمایی فعالان و مدیران مراکز قرآنی استان گلستان اظهار کرد: پس از تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی همه امور مربوط به این مؤسسات از سوی این هیئت پیگیری می‌شود.

وی افزود: با تشکیل این هیئت در سال 95 همه کارها با وحدت رویه پیش رفته و سبب می‌شود تا در این بخش دوگانگی و موازی کاری نداشته باشم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: آمایش سرزمینی قرآنی در کشور نیاز است و باید اجرا شود و هر استان باید بنا به ظرفیت خود برنامه‌ای جامع در قالب طرح آمایش داشته باشد.

قره شیخ لو گفت: در 2 سال گذشته استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه به استان‌ها اعلام‌شده و تاکنون 500 فقره وام 2 تا 7 میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی داده‌شده و استان گلستان می‌تواند اگر به تعداد وام بیشتری نیاز دارد اعلام کرده تا در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، بیمه فعالان قرآنی نیز که در سالهای اخیر با فراز و نشیب زیادی روبرو بود در حال پیگیری است و به دنبال تشکیل صندوق بیمه‌ای و حمایتی خاصی برای فعالان قرآنی هستیم.

قره شیخ لو اظهار کرد: واگذاری برنامه‌های قرآنی به مؤسسات نیز نگاه این است که عملیات و اجرا به دست تشکل‌های مردمی انجام شود اما تشکل‌ها باید توان خود را ارتقاء دهند و کار خود را با حداکثر کیفیت انجام دهند.

وی تأکید کرد: امسال اعتبار بخش قرآنی کشور 200 میلیارد تومان بوده اما تاکنون یک ریال نیز به این بخش اختصاص نیافته است.

قره شیخ لو بابیان اینکه شرط مبلغ واقعی قرآن بودن این است که عامل به قرآن باشیم، گفت: همه رمز موفقیت پیامبر در این بود که خود پیامبر الگو و مجسمه قرآنی بود و ما هم منتسب به قرآن هستیم و اگر قرآن در ذهن و فکر و عمل ما خود را نشان ندهد ادعای بیهوده‌ای است که دیگران را به قرآن دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی باید باهم وفاق و همدلی داشته باشند و با یکدستی و یکدلی در کنار هم نگذاریم شیطان با استفاده از ابزارهای مختلف این فرهنگ را از ما بگیرد./ تسنیم

 

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

پیام تبریک مغربی قوجق به مناسبت عید سعید فطر 1394

اعزام بسیجیان اهل سنت گنبد کاووس به اردوی زیارتی مشهد مقدس

انجام آزمایش‌های رایگان برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری د

دستگیری عاملان حمله به رئیس ستاد غراوی در گالیکش+عکس

شهبازیان: کانال اطلاع‌رسانی انتخابات شهرستان گمیشان آغاز به

پرواز بادبادک‌های کودکان و نوجوانان گنبدی به مناسبت هفته دول

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram