ab fazelab 01اخبار گلستان- تورکمن‌نیوز: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان اینکه دیون ما در گلستان به ۱۱ میلیارد تومان در هزینه‎های جاری رسیده، گفت: ۲۷۰ آبدار در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان مشغول به فعالیت هستند که ماه‎ها حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهدی شکیبافر ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه توجه به آب شرب روستایی برای حفظ روستاها حائز اهمیت است، اظهار داشت: موضوع آب شرب علاوه بر اهمیت موضوع آب در حوزه‎های بهداشت، اقتصاد روستا و ماندگاری روستا و مسائل امنیتی حائز اهمیت است. از تلاش‎های مجموعه استانداری برای تخصیص اعتبارات قدردانی می‎کنم و به مدل توزیع اعتباری احترام می‎گذارم اما باید به موضوع آب شرب روستا توجه شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان تاکید کرد: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مطرح شده که باید 10 درصد اعتبارات استانی به موضوع آب شرب روستایی اختصاص پیدا کند اما اعتبارات در این بخش، کمتر از 40 درصد همواره تخصیص پیدا کرده است.

شکیبافر تاکید کرد: نخستین جلسه در سال 1396 است که به برنامه و بودجه استان پرداخته است و اطلاع ‎دارم که موضوعات آب شرب روستایی مورد تقاضای فرمانداری‎ها بوده و اگر قرار است آب شرب که این میزان اهمیت دارد در روستاها تحقق پیدا کند، نیاز است در بخش اعتبارت نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته در استان گلستان با مشکل کم آبی روبه‎رو بودیم، افزود: حقوق آبداران ماه‎ها است که پرداخت نشده است. 270 آبدار در شرکت آب و فاضلاب روستایی مشغول به فعالیت هستند که ماه‎ها حقوق نگرفتند.

شکیبافر با بیان اینکه دیون ما در استان به 11 میلیارد تومان در هزینه‎های جاری رسیده است، افزود: خرید کلر و پول‎آبداران از جمله این هزینه‎ها به شمار می‎رود و همچنین 17 میلیارد تومان شبکه توزیع آب و چاه‎هایی که حفر کردیم، هزینه دربر داشته است.

وی گفت: در سال 1395 اعتبارات خوبی را پیگیری و جذب کردیم اما در بخش استانی از مجموعه 85 میلیارد تومانی که به ما تخصیص داده شده بود، 45 میلیارد از محل ماده 180 ملی بود که تخصیص آن صفر درصدی بود.

منبع:‌تسنیم

مطالب مرتبط:

هشدار هواشناسی نسبت به ناپایدار شدن وضعیت جوی گلستان

هماتوهیدروزیس؛ بیماری نادر و عجیبی که در آن بیمار خون عرق می

گفتگو با قهرمان و ملی‌پوش گنبدی بدمینتون کشور/ آرزویم حضور د

برگزاری هفته هفتم لیگ برتر استان گلستان

انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی برای اول

واگذاری ۶ اثر تاریخی استان گلستان به بخش خصوصی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram