karvarz 01اخبار گلستان- توركمن‌نيوز: مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی در زمینه اشتغال‌زایی در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های اشتغالزا در استان اظهار داشت: جویندگان کار برای مشارکت در طرح‎های کارورزی و مهارت‎آموزی به سازمان‌های فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی افزود: در سال جاری 2 طرح در زمینه اشتغال‌زایی در دستور کار دولت قرار دارد که یکی طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دیگری طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی است.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان تصریح کرد: در طرح کارورزی، فارغ‌التحصیلانی که 23 تا 32 سال سن دارند می توانند به سامانه کارورزی سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه و ثبت‌نام کنند که در این مورد یک سوم مبنای حقوق وزارت تعاون برای کارورزان در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی هم مخصوص افراد 15 تا 23 سال است که تحصیلات دانشگاهی ندارند و یا آنکه بیش از 4 سال از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد.

تیرانداز با اشاره به اهمیت و نقش آموزش‌های مهارتی در اقتصاد مقاومتی گفت: از موضوعات مهم در بحث‌های اقتصادی، داشتن فرهنگ اقتصادی است و در همین راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه راهبرد اقتصاد مقاومتی نقش بسزائی دارد.

وی با اشاره به بند یک سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در رابطه با حداکثر میزان مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی و راهبردهای سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار کشور به تبیین آموزش‌های بازارمحور پرداخته و آن را در کنار مشاغل خانگی، راهکاری برای توسعه تولیدات غیر کارخانه‌ای، توسعه اشتغال بانوان و افزایش سطح مهارتی اقشار محروم دانست.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام به سایت کارورزی به نشانی اینترنتی karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

تیرانداز از تشکیل شورای مهارت استان به دبیری آموزش فنی وحرفه ای خبر داد و افزود: شورای مهارت به هدف تبیین نقش و جایگاه مهارت و مهارت آموزی و افزایش بهره‌وری نیروی کار، متمرکز نمودن آموزش های مهارتی مبتنی بر سند توسعه و آمایش سرزمین استان و نیز توانمند سازی نیروی انسانی تحصیل کرده و جویای کار، تشکیل شده و جلسات مربوطه آن با حضور اعضای شورا در حال برگزاری و پیگیری است.

منبع:‌تسنيم

مطالب مرتبط:

منجر شدن 31 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف گلستان به صلح

تصویر از دورنمای مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در آق‌توقای

جاده های گلستان لغزنده است/مسیرهای کوهستانی تردد با زنجیرچرخ

نایب قهرمانی تیم کبدی بانوان گلستان در رقابت‎های لیگ برتر

شهردار گنبد: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و آسفالت جمعه بازار

احداث مدرسه مهربانی در محله مدرسی گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram