M Vaezi 20 Fاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در استان گلستان از ابتدای دولت تاکنون در حوزه زیرساخت‎ها هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمود واعظی امشب در گفت‎وگو با مردم استان گلستان از شبکه سیمای این استان اظهار داشت: سال گذشته که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده تعداد زیادی جلسه در این راستا برگزار شد و تلاش شده که این جلسات با حضور استاندار و مدیران استانی، بانک‎ها و بخش خصوصی برای رفع مشکلات مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: تعداد واحدها و میزان تسهیلاتی که در استان به واحدهای صنعتی اعطاء شده بیانگر این است که کار بزرگی در استان اتفاق افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افزایش محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی می‎کنند و این برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این همدلی و صمیمیت را در این استان شاهد بودم و همواره با توجه به نوع نگاهی که مردم استان گلستان به دولت داشتند و آرائی که در انتخابات داشتند خود را مدیون این مردم می‎دانیم.

واعظی تاکید کرد: در بین 31 استان، گلستان رتبه هفتم در رونق و تولید بدست آورد که بیانگر همدلی و همراهی مردم است و قطعا این استان در موضوع رفاه، معیشت و اشتغال حرف‎های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی گفت: استان گلستان استان مهاجرپذیری است و می‎تواند اشتغال برای مهمانان خود نیز به وجود بیاورد و با این نگاه بخش آی.سی.تی را در استان گلستان گسترش دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در گذشته به زیرساخت‎ها و آی.سی.تی استان بی‎مهری شده، افزود: یک برنامه خوب در استان طراحی کردیم و براساس آن چیزی که آقای روحانی طراحی کردند نگاه ما این است که هر فردی در این مرز و بوم زندگی می‎کند از حقوق شهروندی برخوردار باشد و این خط و مشی اساسی دولت بود و بودجه را براساس این خط و مشی توزیع کردیم.

واعظی گفت: 6 هزار و 181 میلیارد ریال برای این استان از ابتدای دولت تاکنون در حوزه زیرساخت‎ها هزینه شده و یک هزار و 459 میلیارد ریال دیگر نیز سرمایه‎گذاری تا پایان کار دولت سرمایه‎گذاری خواهیم کرد.

وی افزود:  حدود 4.7 درصد تعدا د مشترکین اینترنت در استان گلستان از سال 1392 تاکنون افزایش پیدا کرده و در ابتدای دولت هیچ روستائی اینترنت نداشت و با اقداماتی که صورت گرفته بیش از 700 روستا اینترنت در اختیار دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک‌هزار و  70 کیلومتر بین شهرهای استان فیبرنوری کشیدیم که مردم بتوانند از فناوری‎های اینترنت بهره‎مند شوند.

واعظی با بیان اینکه اقداماتی که انجام شده سبب شده که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند، افزود: برای صادرات محصولات این استان با کشورهای همسایه به دنبال این هستیم با همکاری استانداری مکانیزمی طراحی کنیم که به این موضوع کمک کند و ارزان‎تر از استان‎های دیگر این استان صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه 6 رشته مربوط به حوزه آی.تی می‎شود و 16 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در این حوزه تدریس می‎کنند، گفت: به دنبال این هستیم در بخش خدمات به ویژه در حوزه فناوری نو و فناوری الکترونیک از این فارغ التحصیلان استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: 15 سند امروز با همکاری استانداری در این راستا امضاء شده که براساس نیازمندی‎های استان کسب و کارهای الکترونیک طراحی شده و مقرر شده 180 میلیارد تومان این شرکت‎هایی که امروز تفاهم‎نامه امضاء کردند در استان سرمایه‎گذاری کنند.

واعظی با بیان اینکه 43 پروژه در قالب طرح تکاپو در بخش آی.سی.تی در نظر گرفته شده، افزود: اجرای این میزان پروژه 4 هزار و 200 شغل در استان ایجاد می‎کند./تسنیم

مطالب مرتبط:

قتل مادر و پسر در جنگل/قطع دست مقتول با تبر برای سرقت طلا

کلاله یکی از شهرهای پویا در بخش جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی اس

دولت محمد آزادی شاعر و عارف تورکمن

بر عهده دار شدن 1500 نفر برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در

ورزشکار گلستانی در مسابقات پاورلیفتینگ کشور قهرمان شد

آمار مشارکت گلستانی‌ها در انتخابات از یک میلیون نفر گذشت/آغا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram