emam 19f‌اخبار گلستان-تورکمن‌نیوز:  امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به شرایط تحریمی که دشمن برای ملت ایران ایجاد کرده، آنرا ضامن رشد و شکوفایی اقتصادی کشور دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  خطیب نماز جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: دشمن با اعمال فشار اقتصادى و انواع تحریم به دنبال برگرداندن سلطه‌ اهریمنى خودش به این کشور است.

«آخوند احمد غراوی» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: نظام سلطه قبل از انقلاب به کشور مسلط بودند؛ ولی به برکت انقلاب دست آنها کوتاه شده است.

به گفته وی؛ استکبار جهانی با مطرح کردن مسئله‌ انرژى هسته‌ اى و حقوق بشر با ایجاد فشار بر ملت و دولت می خواهد یک ملت و انقلاب را به زانو در آورده و به زمین بزنند.

خطیب نماز جمعه اهل سنت دهستان کرند با اشاره به کرامت و بزرگی انسان، اظهار کرد: كرامت موهبتی است كه از منظر قرآن مجيد در بین مخلوقات ظاهری خداوند تنها مخصوص آدمی است و هيچ موجود زمينی ديگری به اين شرافت توصيف نشده است.

وی افزود: عمل صالح به ويژه عبادت پروردگار عالميان از اركان تقوا و عوامل نيل به كرامت انسانی است.

دشمن با ایجاد اختلاف سعی در از بین بردن ایمان پاک مسلمانان دارند

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه و فساد سعی در از بین بردن ایمان پاک و علم مسلمانان دارند.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: دشمنان دین و مذهب سعی می کنند به عقاید باطل و انحرافی خود رنگ و رویی قرآنی ببخشند و آنها را به نام قرآن و سنت پاک رسول خدا (ص) در بین مسلمانان گسترش دهند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای از بین بردن ایمان پاک جوانان و نوجوانان کشورهای مسلمان، اظهار کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برای رسیدن به اهداف شوم خودشان هزینه های هنگفتی را صرف مقاصد پلیدشان می کنند.

وی، افزود: آنها عقاید خود را برگرفته از قرآن می دانند و جوانان غافل و نا آگاه در دام آنها گرفتار می شوند.

آخوند قدیری با یادآوری اثرات مخرب تجمل گرایی و مادی گرایی بر زندگی انسان، تصریح کرد: هر اندازه مادیات دنیوی در زندگی انسان نقش پر رنگی داشته باشد می تواند او را به ورطه هلاکت بیندازد.

وی، ادامه داد: جایی که متاع دنیوی به وفور دیده شود شکاف بین انسان ها حتی بین پدر و فرزند و زن و شوهر بیشتر دیده می شود.

ایجاد اقتصاد مقاومتی واقعى در کشور تعیین کننده است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس،
استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه فاجعۀ بسیار عمیقی بود و قلب هر شخصی که فطرت انسانی در وجودش هست را به درد آورد
گفت: اقتصاد مقاومتی واقعی که کارآفرینی و اشتغال را در اولویت برنامه های اقتصادی کشور قرار دهد می تواند تعیین کننده آینده کشور باشد.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت شهر گنبد کاووس، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس، آیات قرآن مجید را رمزهای شریعت الهی دانست و گفت: التزام عملی به شریعت الهی نیز تنها راه رستگاری بشریت است.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی دین اسلام را راهی  برای سعادت و رستگاری بشریت قرارداده و ایمان آورندگان را بر اقامه نماز دعوت نموده است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبد کاووس با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرموده اند: «نماز رکن دین است و نخستین موردی که در روز قیامت به آن رسیدگی می شود نماز است و چنانچه نماز شما قبول نشود سایر اعمال شما محاسبه نخواهند شد».

وی، ادامه داد: مهمترین موضوع دین، التزام به شریعت الهی است، اگر مومنین بر نماز خود استوار باشند، در دین خود استوار بوده اند.
     
آتش اختلاف ویرانی ها و بدبختی های فراوانی بر سر کشورهای اسلامی آورده است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: اختلاف و تفرقه علاوه بر ایجاد بسیاری از رذائل اخلاقی میان مسلمانان، می تواند موجب زوال عزت اسلامی و زوال دین شود، ضمن آنکه اموری مانند کشتار یکدیگر، ناامنی و انحطاط جامعه نیز از دیگر پیامدهای اختلاف میان مسلمانان است.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: باید با درایت و اندیشه در جهت حفظ امنیت و اخوت اسلامی تلاش کنیم.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه سخنان علمای اهل سنت همواره از روی دلسوزی است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف علمای دلسوز می باشد.

وی، افزود: علما از محبوبیت ملی برخوردار هستند، حفظ آرامش و خونسردی می تواند راهکار مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات باشد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اذعان بر اینکه حمله شیمیایی خان شیخون سوریه جنایت علیه بشریت بود، گفت: استفاده
از سلاح های شیمیایی در خان شیخون سوریه فاجعۀ بسیار عمیقی بود و قلب هر شخصی که فطرت انسانی در وجودش هست را به درد آورد، این حادثه برای جهان بشریت تاسف آور است.

وی، ادامه داد: تاکنون هیچ گروهی مسئولیت کشتار غیر نظامیان در موصل را بر عهده نگرفته است، فقط یک مسئله برای ما باقی مانده است که دست به دعا می شویم و نابودی عاملان این حادثه را از خداوند متعال خواستاریم.

به گفته وی؛ خداوند تمامی عاملان و افرادی که در پشت صحنه این جنایات هستند را نابود می گرداند و ما در هر هفته شاهد کشتار و زخمی شدن حدود500 نفر از مسلمانان بی گناه در منطقه هستیم./تقریب

مطالب مرتبط:

سه پروژه ورزشی آموزش و پرورش گنبد کاووس افتتاح و به بهر‌ه‌بر

زنگ شوراهای آموزش و پرورش در گنبدکاووس نواخته شد+تصاویر

پیام تبریک آقپور به انتصاب معاون وزیر کشور

نتایج هفته چهاردهم سوارکاری کورس بهاره کشور در گنبدکاووس

اهمیت اخبار و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها

زنگ مهر و ایثار و شهادت در گالیکش به صدا درآمد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram