Vazir Behdasht 26 Bاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: در بخش بهداشت و سلامت استان گلستان گرچه فعاليت‎هاي خوبي انجام شده اما وضعيت بسياري از پروژه‎هاي نيمه‎تمام سالهاست که بلاتکليف مانده و يا وعده‎هاي بي‎سرانجام، مردم را به اميد واهي دلخوش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، بالاخره پس از کش و قوس‎هاي بسيار و با تغيير رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان گلستان؛ سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به نگارستان ايران محقق شد تا امروز شاهد افتتاح برخي پروژه‎هاي حوزه سلامت البته با اقدام و عمل مدير قبلي آن باشيم.
تابلوي «ايست ممنوع» براي پروژه شهرک سلامت
استان گلستان در حوزه بهداشت و سلامت عليرغم فعاليت‎هاي انجام شده وضعيت چندان خوبي ندارد واقعيت‎هايي که رئيس سابق دانشگاه علوم پزشکي گلستان در يک نشست خبري مطرح و از جانمايي نامناسب برخي بيمارستان‎هاي اين استان انتقاد و پرده از آن برداشت؛ اين وضعيت به قدري ناخوشايند بود که برچسب بحراني شدن به آن زده شد؛ همين امر مسؤولان وقت را به اين فکر انداخت تا وعده ايجاد شهرک سلامت را در اين استان بدهند اما جاي خالي اين وعده‎ي بدون اقدام و عمل در پروژه‎هاي سفر وزير بهداشت به چشم مي‎خورد کلنگي که قرار بود براي اين پروژه به زمين زده شود و جانمايي آن را در مساحت 60 هکتار مشخص کند اکنون در هاله‎اي از ابهام قرار گرفته است.
شهرک سلامت شايد اين روزها گرفتار فشارهاي سياسي يا پيچ و خم‎هاي آن شده است اين پروژه که قرار بود در کريم‎آباد گرگان بنا شود و از لحاظ دسترسي موقعيت جغرافيايي آن در سهولت به جاده بين‎المللي، فرودگاه و جاده ريلي امکانات خوبي فراهم کرده است اما خيلي راحت در سفر وزير بهداشت از ليست پروژه‎ها خط مي‎خورد شايد اگر در سال‎هاي پاياني دولت شاهد تغيير و تحولات مسؤولان نبوديم امروز بخش سلامت در استان براي برخي پروژه‎ها با تابلوي «ايست ممنوع» مواجه نبود!
بخش آنژيوگرافي گنبدکاووس درخواب زمستاني
بيمارستان طالقاني گرگان نيز از جمله بيمارستان‎هايي است که وضعيت تنگ و مندرس آن مورد نارضايتي مردم و پزشکان بود تا جايي که خبر از ساخت بيمارستان جايگزين طالقاني در قسمت کمربندي گرگان «پشت رستوران اکبر جوجه» داده شد و بنا به وعده رئيس سابق دانشگاه قرار بود اين پروژه در مدت 18 ماه به مردم تحويل شود حتي سهولت دسترسي مردم به اين مکان وعده داده شده بود اما اين پروژه نيز جايي در برنامه‎هاي سفر وزير بهداشت به گلستان ندارد.
يکي از آلارم‎هايي که در حوزه بهداشت و سلامت مطرح شد اين بود که بيمارستان پنج آذر گرگان ظرفيت جديدي ندارد که اکنون تابلوي آغاز عمليات اجرايي اورژانس پنج آذر در معرض ديد عمومي قرار گرفته است اما اين پروژه نيز به دليل اينکه جزو وعده‎هاي مسؤولان قبلي دانشگاه بود در حالت احتضار قرار گرفته و حال و روز خوشي ندارد پروژه‎اي که انتظار بود حداقل در سفر وزير بهداشت تعيين تکليف شود.
برخي از پروژه‎هاي بخش سلامت نيز به خواب زمستاني رفته‎اند، مانند بخش آنژيوگرافي گنبدکاووس که قرار بود در آينده‎اي نزديک آغاز به کار کند اما فعلا اين پروژه تعطيل است.
بيمارستان بندرگز که به گفته مسئولان وقت در بين مزارع ساخته شده و زمين کاملا موقوفه است، اين پروژه بعد از افتتاح با مشکلاتي مواجه خواهد بود که بايد براي اين شرايط نيز تدبير شود.
بيمارستان هزار تختخوابي حق مرکز گلستان است
بيمارستان آيت‎اله طاهري گرگاني که سال‎هاي سال است سوژه برخي رسانه‎ها شده گويي فقط به تابلوي ايجاد اين بيمارستان بسنده کردند اين پروژه نيز به دليل آنکه به راه و شهرسازي واگذار شده وضعيتي بلاتکليف دارد.
مرکز ناباروري نهال که چندي پيش به بهره‎برداري رسيد و در زمره تنها مرکز ناباروري استان به جامعه هدف خدمات مي‎دهد اما برخي آزمايشات در آنجا انجام نشده و مردم مجبور هستند باز هم به خارج استان سفر کرده و هزينه‎هاي گزافي در اين بخش متحمل شوند اين مرکز که در کلينيک دزياني گرگان استقرار يافته هنوز مجهز نيست.
کمبود 2 هزار تخت بيمارستاني در گلستان نيز از ديگر مطالباتي بود که اين استان چشم به اقدام و عمل مسؤولان دوخته است حتي با اجراي طرح تحول نظام سلامت هنوز مردم اين استان از کمبودها رنج مي‎برند و تخت بيمارستاني و تجهيزات پزشکي پاسخگوي نيازهاي مردم گلستان نيست. با وجود اين تنگناها؛ بيمارستان هزار تختخوابي حق مرکز گلستان است اما کشمکش‎هاي سياسي و غيرسياسي؛ بين گرگان و جلين اين پروژه را نيز در بلاتکليفي قرار داده است.
با توجه به اينکه بيمارستان آيت‎اله طاهري گرگاني در منطقه شصت‎کلاته جانمايي نامناسبي شده، اين پيشنهاد را مي‎توان داد که اين پروژه تغيير کاربري داده و سازمان مرکزي دانشگاه در آنجا استقرار پيدا کند و مجوز بيمارستان آيت‎اله طاهري گرگاني به جلين منتقل و با همين نام و عنوان اجرايي و به سرانجام برسد.
دولتمردان در اجراي پروژه‎هاي بهداشت و سلامت تدبير کنند
و اما مطالبه ديگري که جامعه پرستاري استان گلستان با سفر وزير بهداشت به آن دلخوش کرده و اميدوار شدند پرداخت معوقات 10 ماهه آنهاست که به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان بالغ بر 280 ميليارد تومان است.
نهايت اينکه بيان اين مطالب تنها گوشه‎اي از مطالبات ريز و درشت اين استان شمالي در بخش سلامت است مردم از وزير بهداشت انتظار دارند تا مطالبات بخش سلامت گلستان را دريابند آنها «اقدام و عمل» مي‎خواهند نه وعده؛ اين خواسته جدي مردم است که دولتمردان در اجراي پروژه‎هاي بهداشت و سلامت تدبير کنند. / فارس

مطالب مرتبط:

کریم آخوند جاور در سلامت کامل به سر می‌برند

آخوند خوجملي: ماموران سعودي در منا ما را به سمت محل حادثه هد

«دولان» یا فُک خزری، جاذبه نوین اکوتوریسم در استان گلستان

اخذ مجوز صادرات یک واحد لبنی گلستان به روسیه

فرماندار تهران گفت: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورا

طلای رقابت های پاورلیفتینگ بر گردن ورزشکاران گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram