ghese ghei kodakan 01اخبار اجتماعی- تورکمن‌نیوز, مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در مراسم پایانی نوزهمین جشنواره قصه‌گویی، از قصه به عنوان واسطه تربیتی نام برده و اظهار داشت: با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز هم زبان ساده قصه نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش کودکان دارد.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی هیچ‌گاه تاریخ مصرف ندارد بر نقش قصه‌گویی در انتقال ارزش‌های اخلاقی و پیام‌های تربیتی تاکید کرد و افزود: پایداری و شجاعت، نوع دوستی و کمک به دیگران، گذشت و فداکاری، مهربانی و صداقت از ارزش‌هایی هستند که هسته مرکزی بسیاری از قصه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، قصه‌گو را یکی از ارکان اصلی قصه‌گویی دانست و تصریح کرد: قصه‌گو با قصه‌هایش کودکان را با فرهنگ ملی و ایرانی آشنا ساخته و ضمن همراه ساختن آن‌ها، بسیاری از پیام‌های تربیتی را به شکل غیرمستقیم به کودکان منتقل می‌کند.

منصور آق دبیر اجرایی جشنواره نیز اظهار داشت: در مجموع 78 قصه‌گو با 82 قصه در این جشنواره شرکت کردند که با داوری اولیه از روی لوح فشرده، تعداد 23 قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند.

وی گفت: در این دوره با برپایی جشن قصه گویی در مراکز، جشنواره حوزه‌ای در 2 منطقه برگزار شد.

هم چنین در جریان برگزاری مرحله استانی، نشست تخصصی قصه گویی با حضور یکی از اساتید دانشگاهی گرگان و مربیان و علاقمندان قصه‌گویی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره قصه گویی استان گلستان درباره قصه گویان برتر استانی هم گفت: بر اساس نظر داوران جشنواره مرکب از شهروز بائی و لیلا مهشاد کارشناسان فرهنگی و ادبی و قدسی براتی قصه گویان برتر گلستان، اکرم برزمینی مربی فرهنگی دلند، زهرا ترک مربی فرهنگی آزادشهر و محدثه حسینی مربی پاسخگوی ادبی استان در بخش مربیان، زکیه مهاجر وطن از دلند و سحر علیمردانی از گرگان در بخش آزاد و فاطمه یوبی و سیده کوثر حسینی از مرکز مینودشت در بخش نوجوان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

گفتنی است در این جشنواره از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی و از همه راه یافتگان به مرحله استانی و عوامل اجرائی با اهدای لوح و هدایای غیرنقدی تجلیل شد.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

کاهش 6 هزار تومانی نرخ سکه طرح قدیم و جدید/ دلار گران شد

واگذاری 9 مجتمع فرهنگی و هنری به هنرمندان استان گلستان+عکس

معرفی یارمحمد آخوند نظری از زبان خودش

بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، سرطان و دیابت دلیل اصلی مرگ و

«بودجه» جوابگوی سیاست‎ها و برنامه‎های کتابخوانی نیست

کمبود نیروی آموزش و پرورش گلستان در دوره ابتدایی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram