Hamidi01.jpgتورکمن نیوز: معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از اجرای طرح جمع‎آوری سد معبر با رویکرد اصلاحی خبر داد.

تورکمن نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: از فعالیت دست‌فروشان و عرضه‌کنندگان میوه در معابر شهرستان گنبدکاووس جلوگیری خواهد شد و بازارچه‌ها و مکان‌هایی برای فعالیت آنها در نظر گرفته خواهد شد.
وی همچنین با اعلام تغییر ساعت کشتار دام در شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: برای نظارت بیشتر بر کشتار دام و عرضه گوشت سالم ساعت کشتار دام از نیمه شب به روز تغییر پیدا می‌کند تا نظارت دستگاه‎های ذیربط دقیق‎تر باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: شهرداری موظف شده برای دستگاه پیش سردکن تنها کشتارگاه دام این شهرستان در بودجه سال 1394 اعتبار تخصیص دهد.

حمیدی افزود: ازاین به بعد بر عرضه گوشت سالم در شهر گنبدکاووس نظارت بیشتری خواهد شد و  جلوی کشتارهای غیرمجاز گرفته می‌شود.

* لزوم ساماندهی عرضه گوشت ماهی در بازار عبدالله‎زاده در گنبدکاووس
وی همچنین بر لزوم ساماندهی عرضه گوشت ماهی در بازار عبدالله‎زاده تاکید کرد و افزود: طرح ممنوعیت شکار پرندگان نیز باید ادامه پیدا کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به اینکه برای ایمن‎سازی و پیشگیری از سوانح برای کودکان باید تدابیر ویژه‎ای اندیشیده شود بهسازی مدارس و شناسایی موانع خطرساز و اجرای طرح نظارتی بر امکانات مهدکودک‎ها و مناسب‎سازی اطراف مدارس استثنایی از جمله مواردی است که باید در دستور کار شورا قرار بگیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از بسیج ملی مبارزه با نمک در شهرستان خبر داد و خواستار فرهنگ‎سازی در این خصوص شد.

* لزوم فرهنگ‎سازی در بین مردم برای کاهش استفاده از نمک

علیرضا صابری بر لزوم فرهنگ‎سازی در بین مردم برای کاهش استفاده از نمک تاکید کرد و گفت: مصرف بی‌رویه نمک منشاء بسیاری از بیماری‎ها ازجمله فشارخون و سرطان و ناراحتی‎های قلبی و عروقی است.
حجت‎الاسلام علی فتحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز با ارائه پیشنهاد در خصوص آموزش متولیان بهداشت در آموزش والدین در بدو تولد کودک افزود: این آموزش‎ها می‌تواند جلوی مرگ کودکان را بگیرد.
فرهاد بدیعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس نیز از ثبت 23 هزار مورد سوانح در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: 20 درصد این سوانح مربوط به کودکان زیر هشت سال است که باید آموزش والدین و ایمن‎سازی محیط برای پیشگیری از سوانح در دستور کار قرار بگیرد که با وجود 15 هزار موالید در سال می‌توان آموزش والدین را توسط بهورزان برای کاهش مرگ و میر کودکان در دستور کار قرار داد.

مطالب مرتبط:

حضور بیش از ۱۰ هزار نمازگزار در مصلی اهل سنت در ایام نماز جم

محو شده در سایه ایوانکا؛ «تیفانی ترامپ»، دختر کوچک و مرموز ر

جشنواره و مراسم گرامیداشت "روز گنبدکاووس" در جوار برج جهانی

خبرفوری؛ مراسم ۲۸۴-مین سال بزرگداشت مخدومقلی فراغی در زادگاه

بانگ الله اکبر در کردکوی تنین انداز شد

معرفی بنگاه های اقتصادی برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram