Mehdi QareDashiتورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: با آموزش نیروهای مردمی، افراد موفق در این آموزش به عنوان آتش‌نشانان داوطلب با این مجموعه همکاری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهدی قره‌قاشی اظهار کرد: این طرح با هدف توانمندسازی ناوگان آتش‌نشانی استان و استفاده از توان مردمی و افراد داوطلب در شهر گرگان اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: امروزه در اکثر نقاط دنیا استفاده از توان مردمی در امور عام‌المنفعه از جمله آتش‌نشانی نهادینه شده و بسیاری از مردم خود را وقف چنین خدماتی به جامعه می‌کنند.

قره‌قاشی با اشاره به آموزش ایمنی و آتش نشانی برای افراد داوطلب اذعان کرد: این آموزش‌ها به شکل رایگان و برای تعدادی از شهروندان علاقه‌مند در محل سازمان آتش‌نشانی گرگان برگزار شد.

 

*آموزش 150 نفر از شهروندان زن و مرد گرگانی

وی خاطرنشان کرد: این کلاس آموزشی به مدت یک هفته و برای 150 نفر از شهروندان گرگانی برگزار شد که علاقه‌مند به فعالیت داوطلبانه در این بخش عام‌المنفعه بودند.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: از این تعداد شهروند،100 نفر مرد و 50 نفر زن بودند که به همه آنان گواهینامه آموزشی اعطاء خواهد شد.

قره‌قاشی اضافه کرد: هدف از اجرای این دوره افزایش توان علمی و عملی شهروندان در مقابله با حریق و شناخت خطرات جانبی آن بوده است.

وی متذکر شد: این کلاس‌های آموزشی به شکل کارگاهی و در قالب تئوری و عملی برگزار شد و افراد به صورت منتخب کار با کپسول آتش‌نشانی را انجام دادند.

قره‌قاشی یادآور شد: افرادی که در این دوره نمره خوبی کسب کنند در دوره آموزشی آتش‌نشان داوطلب فراخوانده می‌شوند تا بتوانند در صورت لزوم و نیاز به جمع آتش‌نشان گرگانی اضافه شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی اخیر مدیریت بحران در رامسر مازندران تصریح کرد: این برنامه آموزشی موفق با داشتن نظم و ترتیب و سناریوهای خاص خود می‌تواند به عنوان یک برنامه آموزشی سودمند و عملیاتی در سطح استان تسری یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان یادآور شد: آشنایی مدیران استان با وظایف یکدیگر در چرخه مدیریت بحران بلایای طبیعی و انسان ساخت بزرگ و افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‌های عملیاتی استان از برآیندهای مثبت این دوره تخصصی بوده است.

قره‌قاشی ابراز امیدواری کرد: تکرار چنین دوره‌‌هایی با چنین کیفیت باید تداوم یابد و جامعه گسترده‌تری از مدیران استان و شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

وی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران عرصه اطلاع‌رسانی گلستانی گفت: رسانه‌ها با توجه به اثرگذاری خود نقش بی‌بدیلی در ترویج فرهنگ ایمنی و آموزش جامعه دارند و این ظرفیت خبری همیشه مورد توجه و احترام این بخش بوده است.

قره‌قاشی افزود: امیدواریم با تعامل هر چه بیشتری بین این مجموعه و رسانه‌ها، مردم بیشتر به نقش خود در موارد اضطراری به ویژه در زمینه پیشگیری و مقابله با حریق آگاه شوند و سطح ایمنی جامعه افزایش یابد.

 

*نظارت 24 ساعته بر عملکرد آتش‌نشانان گرگانی

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در محل حادثه اظهار کرد: در تمام ساعات شبانه‌روز تیم‌های امدادی آتش‌نشانی بین سه تا پنج دقیقه در محل حادثه حاضر خواهند شد.

عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: این میزان زمان حضور به عنوان استاندارد حضور آتش‌نشانی در محل حادثه است و برای بهبود عملکرد تیم‌های آتش‌نشانی در گرگان، نظارت 24 ساعته از سوی ناظران سازمان انجام خواهد شد.

 قره‌قاشی خاطرنشان کرد: تمامی تماس‌های انجام شده با سامانه 125 به صورت خودکار ضبط خواهد شد و در صورت انتقاد شهروندان از عملکرد تیم‌های آتش‌نشانی، بلافاصله موضوع بررسی شده و به اطلاع شهروند خواهد رسید./فارس

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

عاملان نزاع دسته‌جمعی در آق‌قلا دستگیر شدند/ کشف یک سلاح شکا

همایش محکومیت اهانت به پیامبر در میرزاعلی یلقی برگزار می‌شود

رشد ٢۰درصدی جذب سواد آموزان در راز وجرگلان

کشف خودروی سرقتی توسط ماموران پلیس راه مینودشت در گلستان

در دفاع از عملکرد مثبت شورای اسلامی شهر و شهردار گنبد کاووس

بازارچه دائمی صنایع دستی در همه شهرهای گلستان راه‌اندازی می‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram