Kolsom Qafari Moqadamتورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: مديركل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان با اظهار گلايه از بي‌توجهي به توليدات داخلي و بهره‌مندي از داشته‌هاي كشور، گفت: امروز شال و روسري را سر مي‌كنيم كه توليد كشورهايي همچون تركيه و هند بوده و قيمت گزافي نيز براي تهيه آن پرداخت مي‌كنيم.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، كلثوم غفاري توران روز چهارشنبه در نشستي با بانوان حوزه مشاوران جوان استانداري گلستان و جمعي از مديران استان، اظهار داشت: برخي از اين شال ها تا بيش از سه ميليون ريال قيمت دارند و درحالي آن را خريداري مي كنيم كه طراحي اوليه بسياري از آنها را ايراني ها انجام داده و به توليد كنندگان اين كشورها ارائه داده اند.
وي اضافه كرد: در داخل كشور مواد اوليه براي توليد چنين محصولاتي به وفور وجود دارد ولي از آن بهره مند نمي شويم تا از بين رفته و يا بصورت نخ به ديگر كشورها ارسال شود.
مدير كل امور بانوان گلستان افزود: در كشور ما مواد اوليه به فراواني براي توليد محصولات مختلف و از جمله شال و روسري و نيز بازار خوبي براي مصرف آن وجود دارد ،ولي مطالعات لازم در اين زمينه انجام نشده است و به اين صورت ظرفيت ها را براي ايجاد فرصت شغلي و افزايش درآمد از دست مي دهيم.
غفاري توران از بانوان گلستاني خواست ظرفيت ها را شناسايي كرده و از دستگاه ها مطالبه گري داشته باشند تا از اين توانمندي ها در جهت ايجاد فرصت شغلي و كار آفريني بهره مند شوند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه بر سر راه كارآفريني موانع اداري و مشكلات مالي وجود دارد و كسي منكر آن نمي شود، گفت: وجود چنين موانعي دليل نمي شود كه بانوان براي مشاركت در كارآفريني و ايجاد فرصت شغلي در استان تلاش نكنند.
غفاري توران بانوان مشتاق فعاليت در حوزه كارآفريني در استان را به سرمايه گذاري و تشكيل شركت هاي تعاوني و صندوق هاي كارآفريني به ويژه در مناطق روستايي دعوت كرد و افزود: دولت براي حمايت در اين زمينه از طريق واحد مناطق روستايي معاونت رياست جمهوري، تسهيلات خوبي را تخصيص يافته و پرداخت مي كند.
وي در ادامه از جمله ظرفيت هاي سرمايه گذاري براي بانوان كارآفرين استان را در حوزه نوغانداري شامل توليد، فرآوري و تبديل به محصول موردنياز در بازار و بازاريابي بيان كرد.
به گفته وي استان گلستان در ثبت شركت هاي تعاوني بانوان رتبه نخست كشوري را دارد ولي براي استفاده از اين ظرفيت در زمينه توليد و درآمدزايي نياز به آموزش اعضاي شركت ها وجود دارد تا بهره وري از اين ظرفيت دوچندان شود.
استان يك ميليون و 850 هزار نفري گلستان در شمال كشور قرار دارد، امرار معاش بيشتر مردم اين منطقه از طريق كشاورزي و دامپروري است.

مطالب مرتبط:

اصلاح‌طلبان به اقوام و اقلیت‌ها نزدیکترند

نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی گمیش‌تپه و سیمین شهر

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۶ هزار هکتار از اراضی گلستان

انتخابات مجلس نهم و علل شکست کاندیداهای ترکمن

ذخیره آب سدهای‌ استان گلستان به ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید

سفر بیش از 2/5 میلیون نفر به گلستان در نوروز امسال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram