شوراهای استان گلستان خصوصا گنبدکاووس و گرگان مطالعه نمایند

Trafi-Tehran03.jpg


آغاز مطالعات آمار ترافیکی تهران

ترکمن نیوز: گروه اجتماعی

گسترده‌ترین مطالعات ترافیکی شهر تهران آغاز شده به گفته‌ِی سید جعفرتشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مهم‌ترین موضوعی که برای تصمیم‌سازان حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک دارای اهمیت است، دستیابی به آمار و اطلاعات به روز از وضعیت آمد و شدهای شهری است که منشاء آن، ریشه در تقاضای سفر خانواده‌های شهری دارد. برای عملیاتی شدن این طرح،‌ آماربرداری گسترده‌ای در تهران آغاز شده که ظرف یک ماه آینده ادامه خواهد داشت. مرحله اول این آماربرداری شامل آمارگیری از دروازه‌های ورودی شهر، پایانه‌های مسافرین و حمل و نقل بار و کالاست، بخش اول این آمارگیری شامل آماربرداری از 19 دروازه ورودی شهر با همکاری 400 آماربردار و مشارکت پلیس راهور و پلیس راه انجام خواهد شد.

Trafi-Tehran02.jpg

در این طرح، مسافرانی که به طور روزانه وارد تهران می‌شوند، شناسایی شده و در خصوص مقاصد، ساعات و اهداف، سفرشان مورد پرسشگری قرار خواهند گرفت.


بخش دوم این آمارگیری با همکاری 250 آماربردار، در مبادی پایانه‌های پایتخت و شهرها و شهرک‌های اقماری آن صورت خواهد پذیرفت. در این طرح، علاوه بر مسافران پایانه‌های چهارگانه تهران، مسافران فرودگاه مهرآباد، ایستگاه راه‌آهن و آن بخش از ایستگاه‌های مترو که نقش پایانه‌ای دارند، مورد پرسشگری قرار خواهند گرفت.

Trafik-gorgan01.jpg


تورکمن نیوز به نقل از همشهری 3-8-93  ش 6382


جهت اطلاع شهروندان و شورای شهر


توضیح: مطالعات، اطلاعات اولیه جهت حل معضل ترافیک ضروری به نظر می‌رسد. شهر گنبد کاووس که شاید 40/1 جمعیت تهران را داشته باشد. وضعیت ترافیکی آن مشکل دارد، جا دارد مطالعات اولیه موشکافانه بررسی و آمار ارقام ورودی، خروجی و موقعیت پایانه‌های اتوبوس،‌ تاکسی و مسافربری داخل استان و خارج استان بررسی شود و برخورد سنتی با ترافیک شهر جواب نمی‌دهد.


گام اول مطالعه دقیق و آمار از خودروهای ورودی روزانه و اجرای طرح ترافیک ولو ناقص و یا میان مدت الزامی است، آمار و اطلاعات دقیق کمک می‌کند تصمیم بهینه‌ای در برنامه‌های شهری گرفته شود.
در تهران 400 آمارگیر در گام اول و سپس 250 آماربردار در گام دوم حدود 1 ماه تلاش خواهند کرد تا اطلاعات آماری تقریبا صحیح به مدیران طرح ترافیک تهران را ارائه نمایند .


در گنبدکاووس حداقل 10 نفر در یک ماه یا 20 نفر در عرض2 هفته و چنین آمارها دقیق را برداشت نمایند تا در تصمیم‌گیری کارشناسان ذی‌ربط مشکل کمتری رخ بدهد.


حل معضل ترافیک در گنبدکاووس کار مشکلی نیست البته کمی همت می‌خواهد. و در چند مرحله انجام شود از شورای شهر می‌خواهیم گام اول آن را اجرا نمایند در این خصوص کارشناسان خبره و باتجربه‌ی گنبدی در شهرهای بزرگ مشغول فعالیت‌اند که بدون توقع به شورای شهر و شورای ترافیک شهر کمک خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

بازارچه مرزی و اسکله بندرترکمن/گزارش تصویری استقبال مسافران

پشت پرده خبر تعرض در فرودگاه جده/ نقاط ابهام و چند پرسش اساس

کسب ۵ مدال توسط بانوان ورزشکار گلستان در رقابت‌های قهرمانی د

حماسه 9 دی حمایت از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

تصویب 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های شیلات در گلستان

انهدام باند سارقان خانوادگی با 55 فقره سرقت از خانه‌های ويلا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram