Haj A Noorizad 3تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با محکوم کردن اعدام شیخ نمر گفت: جهان اسلام درباره چنین اقداماتی باید موضع‌گیری کرده و از مجامع بین‌المللی خواستار برخورد قاطع و لازم با کشور عربستان سعودی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، آخوند عبدالباسط نوریزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: آیت الله شیخ نمر باقرنمر یک شخصیت عالم و فاضل بود که برای اسلام و مردم و احقاق حق تحصیل و تلاش کرد و در نزد مراجع عظام از احترام خاصی برخوردار بود و سعی در بیان واقعیت‌ها به مردم داشت.

وی افزود: نظر ایشان آزادی بیان و مذهب و آزادی اندیشه بود و دوست داشت در کشورهای اسلامی این موارد حاکم شود و از نبود این موضوع در کشور عربستان رنج می‌برد و نگران این امر بود.

آخوند نوریزاد با اشاره به مطالعه مطالب این شهید گفت: مطالب ایشان هیچ‌گونه مطالب اختلاف‌آمیز میان مذاهب گوناگون اسلامی و تفرقه بین مسلمانان نبود و هدف وی تبلیغ دین و آزادی بیان و آزادی مذهب بود.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس درباره جنایت آل سعود گفت: حرکت اسلامی و روشنگری شهید نمر سبب نگرانی حکام آل سعود شد و در اقدام اخیر خود این عالم فاضل را به شهادت رساند و با این شهادت جنایت بزرگی را در پرونده خود به ثبت رساند.

وی اظهار داشت حکام آل سعود به علت تبلیغ دین و روشنگرایی و شفاف‌گری موازین اسلامی توسط این شهید وی را مورد مواخذه قرار داد که این سوال در ذهن مردم به وجود می‌آید که آیا تبلیغ دین جرم است و چنین عالم دینی باید چنین مجازاتی شود که حکومت آل سعود با چنین جنایتی قلوب مسلمین را خدشه دار و جریحه دار کرد.

امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: دنیای اسلام به ویژه علما باید چنین جنایاتی را چاره اندیشی کند و جهان اسلام درباره چنین اقداماتی باید موضع‌گیری کرده و از مجامع بین المللی خواستار برخورد قاطع و لازم با کشور عربستان سعودی باشد و اگر جهان اسلام یکپارچه در برابر این اقدام برخورد کند از جنایات بعدی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: چنین اعمال ناشایستی بهانه‌ای برای کشورهای غربی خواهد بود تا دین اسلام را یک دین خشن و کریه جلوه نمایند که این امر برای اسلام و مسلمین خطرناک است.

منبع: تسنیم/خبرنگار: فاطمه عبدی

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

سخنرانی و بیانات رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ

شهدا را دست‌نیافتنی نکنید/ مادران شهید ذخیره‌های نظام و انقل

بازدید ٨٣۰ نفر از جاذبه های طبیعی راز و جرگلان+تصویر

نماینده گنبد: سلامتی و امنیت دو مقوله بسیار با اهمیت در جامع

سردرگمی بازار سکه و ارز در روزهای انتخابات

معضل جمعه بازار شهر گنبد همچنان ادامه دارد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram