Farmandari Sh Edari 26تورکمن نیوز - اجتماعی: رئیس پلیس فتای گلستان در جلسه شورای اداری گنبدکاووس گفت: 50 درصد از جرایم اینترنتی امسال در گلستان برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد بود.

به گزارش یاشار نیازی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حبیب‌اله رجبلی اذعان داشت؛ کشور عزیزمان ایران از سال 1372 توسط پژوهشگاه فیزیک نظری و ریاضی وارد بحث اینترنت شد. در سال اول کاربران مجازی ما 250 نفر بودند، بعد از گذشت 10 سال شدند 6 میلیون نفر، 2/5 میلیون دائم، 3/5 میلیون غیر دائم و در حال حاضر تعداد کاربران ما چهل و شش هزار پانصد نفر رتبه ششم آسیا به لحاظ تعداد کاربران هستیم و در خاورمیانه رتبه اول را داریم.

 

وی ادامه داد: جمعیت حال حاضر جهان تقریبا 6 میلیارد بیشتر است که حدود نیمی از جمعیت جهان کاربر اینترنت هستند و اگر کشورمان را با جهان تناسب ببندیم بیش از نیمی از جمعیت کشورمان کاربر مجازی هستند.

 

پلیس فتای گلستان گفت: به عنوان کاربر اینترنت رتبه اول آسیا را چین دارد و به ترتیب هند، ژاپن، اندونزی، کره جنوبی بعد ایران هست البته اختلاف ما با کره جنوبی خیلی کم هست و فقط 500 نفر بیشتر از ما هست.

 

رجبلی در خصوص مفهوم فضای مجازی گفت: مجموعه ارتباط درونی انسان‌ها است که با استفاده از دستگاه رایانه و خطوط مخابراتی بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود فضای مجازی 5 ویژگی مهم دارد:

1- مستمر، همیشگی بوده و وابسته به زمان نیست

2- فرا-مرزی است

3- دستیابی آسان به آخرین اطلاعات

4- جذابیت و تنوع

5- گمنامی کاربر

 

Farmandari Sh Edari 32

 

*برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی در صدر جرایم اینترنتی در گلستان است

 

سرهنگ حبیب‌اله رجبلی گفت: پارسال نیز 56 درصد جرایم فضای مجازی در گلستان برداشت غیر مجاز بود.

وی افزود: هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب با 18 درصد و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی نیز با 10 درصد در رتبه سوم جرایم فضای مجازی در گلستان هستند.

 

سرهنگ رجبلی تصریح کرد: کلاه‌برداری با ایمیل و پیام کوتاه، تهدید، اخاذی و مزاحمت از طریق اینترنت، جرایم علیه مقدسات اسلامی، استفاده غیرمجاز از پهنای باند مخابراتی و طراحی صفحات تقلبی درگاه های پرداخت الکترونیکی بانک ها به عنوان دیگر جرایم شایع در فضای مجازی است.

پلیس فتای گلستان با هدف مبارزه با جرایم فضای مجازی و تامین امنیت مردم چهار سال پیش راه‌اندازی شد.

 

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: اول به خودم بعد به شما عزیزان توصیه می‌کنم؛ در فضای مجازی اتفاقاتی دارد می‌افتد غافل نشویم؛ زودتر بچه‌هامون را پیدا کنیم، تا قبل از آنکه پیداشون کنند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: گلستان به ۳۰۰مدرسه جدید نیاز د

زلزله ای به بزرگی3.7 انبارالوم آق قلا را لرزاند

چهار سال وعده و اجرا در شب انتخابات دولت یازدهم «بزرگ‌ترین د

معاون استاندار گلستان: حضور هنر و هنرمند برای سالم نگه داشتن

۱۲ علامت کم‌خونی را بشناسید + توصیه‌ها

رئيس سازمان انرژي اتمي: تغيير محتواي برجام همه چيز را برهم خ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram