Rohani009.jpg

تورکمن نیوز - گروه سیاسی: 

حجت الإسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی  

رئیس جمهور محترم و منتخب مردم ایران


با سلام و درود


افتخار کسب اعتماد ملت شریف ایران  به عنوان  رئیس جمهور یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری را  به مقام معظم رهبری و جناب عالی و همفکرانتان تبریک عرض می نمائیم ، مشارکت گسترده و کم نظیر ملت همیشه در صحنه ایران و این انتخاب تجلی رأی و اراده ی ملت بزرگ ایران در برگزیدن عقلانیت ، و تدبیر بود ، خلق این حماسه بارقه ی امید را در دل مردم غیور و شهید پرور ایران به منصه ی ظهور رساند. امید است دولت آینده مصداق تام «تدبیر» و «امید» برای معتقدین به نظام و انقلاب و «ناامیدی» برای دشمنان این ملت باشد.


مردم فرهنگ ‌دوست ترکمن‌های استان گلستان نیز ضمن درک و فهم عمیق شعارهای انتخاباتی‌، مانند هر دوره‌ی دیگر با خلق حماسه و باحضور گرم و پرشور خود احساس مسؤولیت خویش را درمقابل سرنوشت کشورشان نشان داده و بالاترین سطح مشارکت  در استان و رأی حکیمانه به جناب عالی را به خود اختصاص دادند.


جناب عالی نه تنها در جریان انتخابات بلکه ازمدتها پیش بهتر و بیشتر با مطالبات اقوام مناطق مختلف  آشنا هستید که این امر خوشبختانه با استقبال حضرت عالی و مسئولان ستادتان قرار گرفته بود. در همین راستا به استناد به  بیانیه شماره ٣  «حقوق اقوام، ادیان و مذاهب» رئیس جمهور منتخب مبنی بر عملیاتی نمودن مفاد این بیانیه ، مردم این منطقه ضمن تأکید بر پیگیری مطالبات خود از رئیس جمهور" تدبیر و امید" می خواهند با تأکید بر رأی بیش از 85 درصدی در مناطق ترکمن نشین نسبت به مراعات عدالت که محور اساسی دین مبین اسلام است بدون توجه به اعمال نفوذ کارشکنان و مخالفان حقوق شهروندی و شایسته سالاری با استفاده از نیروهای شایسته، متخصص و مجرب قوم ترکمن بر زخمهای محرومیت و مظلومیت دوره های گذشته آنها مرهمی بگذارند.


و انتظارات و خواسته‌هاي انباشته شده آنان را برآورده سازند. و با اجرای کامل قانون اساسی درباره حقوق شهروندان و فرهنگ‌ها و مذاهب به مطالبات مشروع و قانونی همه اقوام پاسخ مثبت و شایسته دهند.


بدیهی است تحقق این مطالبات و اجرای هر چه بیشتر قانون اساسی و استیفای حقوق مسلم شهروندی، ضریب تعلق به هویت ملی ایرانی را بهبود و ارتقاء بخشیده و همبستگی ملت را تقویت خواهد کرد.


اینک با تأکید بر گفتمان انسان محوری و تأکید بر وجه مشترک انسانی، بخشی از مطالبات مسکوت مانده و بحق ترکمن های استان گلستان ذیلاً تشریح می گردد:
1-  انتصاب نیروهای شایسته محلی در پست‌های مدیریتی کشور و حمایت تقویت و تفویض اختیار و واگذاری امور اجرایی محلی و  منطقه‌ای  به آنان در قالب سیاست‌های عمومی دولت، اعم از معاونت ریاست جمهوری، وزرا، سفرا، استانداران ، فرمانداران و بخشداران وریاست دانشگاهها و سایر نهادهایی که از خزانه دولت اداره می‌شوند. (70 درصد ترکمن و 75 درصد اهل سنت)


لازم به ذکر است شهرستان گنبد کاووس به لحاظ ترکیب جمعیتی و با گذشت 35سال ازپیروزی انقلاب اسلامی در خصوص انتصاب فرمانداری حتی برای یک بار هم فرماندار بومی ترکمن به خود نددیده است.


بر طبق قانون اساسی حقوق ومطالبات مسالمت ‌جویانه و قانونی ترکمن‌ها به شرح ذیل است: که این مطالبات کاملاً در چارچوب قانون اساسی قابلیت تحقق دارند.


1- تدریس زبان مادری (ترکمنی و...) بطور رسمی در سطوح مدارس و دانشگاه‌ها با اجرای کامل اصل 15 قانون اساسی.
2- تأمین مطالبات قانوني اقوام در چارچوب قانون اساسي  که تا کنون بیشتر مورد بی مهری قرارگرفته‌اند.
3- استفاده از نیروهای متخصص و توانمند ترکمن در مدیریت کلان، استانی و محلی بارعایت مساوات.
در خاتمه صمیمانه توفیقات روز افزون شما و دولت یازدهم را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمائیم.



با احترامات شایسته

مجمع حامیان دکتر روحانی در ترکمن صحرا

دبیر مجمع: دکتر حکیم کوچکی

مطالب مرتبط:

بحران کم آبی گلستان و اشتیاق بالای کشاورزان برای کشت شالی

پیام تبریک عراز مراد مغربی قوجق بمناسبت مولود رسول خدا (ص) و

دستگیر شدن چهار تولید کننده مواد مخدر در گرگان

کارخانه: کم اشتباه بودیم و اجازه دادیم که هاوش مرتکب خطا شود

مگه ما در تهران گرسنه و فقیر هم داریم ؟!

تأکید روؤسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان بر گسترش همک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram