Dr 15تورکمن نیوز – یاشار نیازی: روز جمعه دکتر حسین سعیدی در معیت دکتر خاکی فرماندار گرگان برای ابراز همدردی به گنبد کاووس آمد و درگذشت مادر گرامی سلیمان هیوه‌چی دبیر جنبش عدالت و مهرورزی در استان گلستان را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، در روز دوم مراسم عزای خاندان هیوه‌چی دکتر حسین سعیدی شورای مرکزی و دبیر کل جنبش عدالت مهرورزی کشور و دبیر سازمان بین‌المللی ایسائو در خاورمیانه، آسیای میانه و آسیای دور برای ابراز همدردی و تسلیت در مجلس عزای درگذشت مادر سلیمان هیوه‌چی دبیر جنبس عدالت و مهرورزی  استان گلستان شرکت کرد.


در خلال این مراسم خبرنگار ما فرصتی یافت و با دکتر حسین سعیدی مصاحبه‌ای داشت که در ادامه توجه‌تان را به آن جلب می‌کنم.
دکتر سعیدی در پاسخ سؤال خبرنگار ما؛ در خصوص اهداف جنبش عدالت مهرورزی و اصولا فعالیت‌های این جنبش چیست؟ پاسخ گفت: اولا تشکر می‌کنم از استقبال گرم مردمان ترکمن صحرا و گنبد کاووس، خوشحالم که در جمع شما ترکمن‌ها هستم، مردمانی بسیار مهمان‌نواز و مهمان‌دوست.
وی در ادامه گفت: شکل‌گیری جنبش عدالت مهرورزی از سال‌های 77-76 با تشکیل گروه‌های کوچک عامل المنفعه کار آغاز شد، شبکه ازدواج نیروهای مهرورزی شکل می‌گیره و بعد شبکه تأمین جهیزیه که با نام سید الشهدا بود و در سال‌های 79 بحث مسکن رو به برنامه‌های جنبش مهرورزی اضافه کردیم و سال 81 با ورود احمدی‌نژاد به شهرداری تهران موضوع تأمین زوج‌های جوان شروع شد.

 

دکتر سعیدی افزود: از سال 84 فعالیت‌های اجتماعی گروه‌های متعدد در مجموعه مهرورزی در کنار فعالیت‌های عام‌المنفعه و مراسم‌های ازدواج در حمایت از احمدی‌نژاد آغاز به کار کرد که در سال 88 منجر شد به بیش از 18 حزب و انجمن‌های مختلف و تبدیل شدیم به جنبش عدالت و مهرورزی.
دبیر کل تصریح کرد: جنبش از این بابت اسم‌گذاری شده که اگر توصیه‌های حضرت امام را رصد کنید مخصوصا در جریان انقلاب‌های عربی یا بهار عربی که حضرت آقا اسم‌گذاری کردند جنبش‌های حزبی را هم حضرت آقا تأکید داشتند و توصیه‌های ایشان فقط در عرصه سیاسی نبوده بلکه جنبش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... در سال‌های اخیر هم تأکیدشان بر جنبش اقتصاد مقاومتی بوده و هست.
پس جنبش عدالت مهرورزی شکل گرفت در سراسر کشور و تاکنون در حوزه‌های مختلف فعالیت بسیار خوبی داشته، تاکنون 52 هزار زوج جوان فقط فرستاده خونه بخت و هزاران بسته جهیزیه هم تقدیم نوعروسان عزیز کرده و صدها واحد آپارتمان به همت و برکت بزرگترها و خیرین عزیز تهیه و در اختیار نیازمندان قرارداده شده است.
البته تا زمانی که مسکن مهر امام رضا (ع) شکل گرفت و حوزه مسکن فعال بود اما بعد از اینکه این طرح ارائه شد به دولت و دولت هم از این طرح استقبال کرد، دیگر مسکن را در فعالیت‌هامون نداریم.
دکتر سعیدی در خصوص هدف تأسیس جنبش گفت: معمولا در کشور ما بدون هدف کارها پیش میره، یعنی به قاعده گروهی جمع می‌شن کاری رو شروع می‌کنند اما در همان ابتدا هدف و یا خروجی برای آن کار در نظر نگرفته‌اند یا نمی‌توانند. ما مجموعه اهداف جنبش را در سایت و پایگاه خبری و اطلاع رسانی مهرورزی درج کرده‌ایم اما چکیده‌ آن را اینجا بهتون می‌گم:
وی ادامه داد: ما در دورانی شکل گرفته‌ایم که جریان فتنه در آن مشهود بود و در سال 88 بود که ما فقط تشکیلات ستادی بودیم و خدمات عام‌المنفعه به مردمان می‌رساندیم، آن هم با کمک خیلی از خیرین و علمای کشور، تبدیل شدیم به جنبش، با شرایط حادی که در اون دوران داشتیم به سر می‌بردیم و آشوب‌ها و تخریب‌ها بخصوص در تهران و مراکز بزرگ استان پیش آمد و ما گروه‌هایی رو تجمیع کردیم که تبدیل شد به جنبش و در هر شرایطی خدمات عام‌المنفعه خودمان را مستقیم به مردم می‌رساندیم. حال این خدمات می‌تواند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... باشد.

Dr 8

دبیر کل جنبش افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف جنبش؛ تغییر مدل مدیریتی در حوزه میانی جامعه است، این موضوع را اگر بخواهیم بازتر کنیم خیلی مفصل است اما مختصر اینگونه تفسیر می‌کنم: مدیران میانه ما معمولا مدیران ناکارآمد، خسته و غیر تخصصی هستند و بعلت نگاه‌های سیاسی فقط خدمات به مدیران جامعه خودشان می‌دهند که ما معتقدیم در این بخش حتما تغییراتی ایجاد شود تا بتوان یک سیستم یکپارچه مدیریتی در کشور ایجاد کرد و باز خدمات دولتی را بی منت به مردم که از جان و مالشان و مهمتر از همه فرزندانشون گذشتند و 219 هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کردند بدهیم و این تکلیف شرعی است و هم تکلیف قانونی و هم تکلیف مدیریتی است که مدیران شایسته و کارآمد داشته باشیم که خدمات بی منت به مردمان ارائه بدهند.

دکتر حسین سعیدی در خصوص عمده فعالیت‌های جنبش عدالت مهرورزی  و اینکه بیشترین فعالیت در چه استان‌هایی است پاسخ گفت: بیشترین فعالیت‌های جنبش خدمات عام‌المنفعه است، به طور مثال در ایام فعلی که عاشورای حسینی است مجموعه مهرورزی اقدام به راه اندازی مردمی تکریم حسینی کرده و بحمدالله به کمک خیرین، عام‌المنفعه کاران و ائمه حتی برادران اهل سنت هم به شدت ما را حمایت کردند بخصوص در استان گیلان و گلستان هدایای زیادی برای زوار امام حسین ارسال شده است.
کما اینکه ارزش زیارت مرقد امام حسین (ع) کمتر از خانه خدا هم نیست چون از باب آزادگی، آزاد اندیشی، دلاور مردی و انسان‌دوستی خدمات امام حسین کمتر از دوران شکل‌گیری اسلام نبوده و یقین دارم که دوستان و عزیزان ما در استان‌های گلستان، گیلان بخشی از مازندران، هرمزگان، سیستان بلوچستان و خوزستان عده خیلی زیادی طالب زیارت عتبات عالیات شده‌اند و برای آن‌ها هم این هدایا درنظر گرفته شده و ان‌شاء الله این خدامات به‌ آنها ارائه خواهد شد.

 

فعالیت‌های جنبش عدالت مهرورزی در چه استان‌هایی چشمگیرتر و فعال‌تر است؟
عموم فعالیت‌های مهرورزی تقسیم شده در تمام کشور و کل کشور را 5 منطقه شامل 31 استان تقسیم کرده‌ایم و عموما هم همه استان‌های ما فعال هستند، اما شاید استانی بیشتر فعالیت‌داشته باشه؛ همایشی برگزار بشه، سمیناری بگذارند یا در زمینه آکادمیک و دانشگاه‌ها مراسم‌های دانشجویی برپا کنند و ما در یک استانی که این امکانات و موقعیت ایجاد نشه و مشهود نباشه اما چون بیشتر فعالیت‌های جنبش عدالت مهرورزی عام‌المنفعه است به قاعده مقداری در خفا خدمات دهی میشه. دلیلش هم این است که شما وقتی کاری خیری می‌خواهین انجام بدیم لزومی نداره مردم از آن مطلع شوند اما ما در کل این 5 منطقه کشوری 7600 ستاد داریم یعنی 7600 گروه و تیم در نقاط مختلف جمهوری اسلامی ایران همراه و دوشادوش جنبش عدالت و مهرورزی حرکت می‌کنند حتی ما در بخش‌ها و روستا‌ها هم گروه و تیم برای ارائه خدمات از هر نوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی در موارد ورزشی، کما اینکه در همین شهر گنبد کاووس هم ما حامی برخی هیئت‌های ورزشی بوده‌ایم.

 

خبرنگار تورکمن نیوز سوال کرد، آیا شما از تیم‌هایی مثل والیبال لیگ برتر و یا فوتبال هم اسپانسری و حمایت می‌کنید؟ دکتر سعیدی با کمی شوخ طبعی پاسخ داد: ما قطعا حمایت معنوی می‌کنیم... اما چرا که نه، در همین استان گلستان داشتیم برای اندک امکانات ورزشکار مشکلات داشته که مهرورزی اون امکانات را فراهم کرده و رفته مدال آور بوده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آمریکا به احتزاز درآورده و در مواردی اینچنین بتونیم حتما حمایت خواهیم کرد.
دبیر جنبش افزود: برای ما مهم نیست فردی که حمایت نیاز داره دینش، مسلکش یا زبانش یا قوم و قبیله‌اش چی هست یا چپی و راستی بودنش برامون اهمیت نداره و فقط تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشه ما ازش حمایت می‌کنیم و خدمات می‌دهیم.

 

دکتر سعیدی تصریح کرد: مهمترین حمایت‌های مهرورزی در بخش‌ خانواده است، یعنی برای تحکیم بنیان خانواده، برای حمایت از خانواده‌های کم بضاعت در حوزه تأمین جهیزیه و مراسم ازدواج مخصوصا در شهرهای مختلف تالار داریم و در اختیارشان می‌گذاریم بخصوص در تهران سالانه هزاران زوج رو به خانه بخت می‌فرستیم با 500 هزار تومان و حتی آن را هم به تقسیط می‌گیریم و تلاش می‌کنیم این امکانات را در همه استان‌ها ایجاد کنیم و خدمات بدهیم.

 

شما مسئول دفتر سازمان بین المللی ایسائو در خاورمیانه، آسیای میانه و آسیای دور هستید، فعالیت‌های این سازمان در چه راستایی است؟

دکتر حسین سعیدی گفت: سازمان ایسائو سازمانی است زیرمجموعه سازمان اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، مقر آن در کشور آلمان هست و حافظ منافع آن بدوا سازمان ملل و بعد کشور آلمان در تمامی کشورهایی است که دفتر ایسائو در آن‌ها مستقر هست.
وی افزود: من هم از یک سال و اندی پیش به عنوان دبیر منطقه‌ای ایسائو در خاورمیانه، آسیای میانه و آسیای دور با همکارانم شروع به فعالیت کردیم.

 

دکتر سعیدی افزود: حوزه فعالیت سازمان ایسائو حمایت از خارجی‌ها و قربانیان جنگ، آوارگان جنگ و آسیب دیدگان جنگ است. البته در حوزه آموزشی، پژوهشی و تعاملات علمی آموزشی آمادگی همکاری با دانشگاه‌های مختلف را دارد کما اینکه ما با چند دانشگاه خارجی از برج 11 سال 93 طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و ایثارگران داشتیم و ایجاد تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس جمهوری اسلامی، این سازمان (ایسائو) فعالیت داشته باشیم، اما هنوز به اون نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم چراکه ما می‌خواهیم مقر منطقه‌ای را در ایران شکل دهیم و حال حاضر دفتر نمایندگی ایسائو در تهران فعال است و تاکنون تعاملات خوبی در استان‌ها برقرار کردیم.
وی تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که اجرایی شده دهکده جنگ است که در آذربایجان غربی در شهر سردشت راه‌اندازی شد. این شهر متأسفانه در زمان 8 سال جنگ تحمیلی مورد حمله بعثی‌ها قرار گرفته و عموم مردم آن شهر قربانی شیمیایی شدند.

 

دکتر سعیدی گفت: این اولین پروژه بوده که مذاکرات اولیه‌اش صورت گرفت و استان قزوین به واسطه مرکزیت بودن و در مسیر استان‌های تهران، البرز، گیلان، همدان و زنجان قرارگرفتن در آنجا هم یک دهکده‌ای ایجاد خواهیم کرد تا قربانیان جنگ، مربوط به آن چند استان در آنجا تجمیع شوند و از خدماتی که از طریق سازمان ایسائو ایجاد می‌کنیم؛ مانند؛ بیمارستان،  هتل، کنفرانس و موزه جنگ.
دبیر سازمان ایسائو افزود: موزه جنگ یکی از مهمترین حوزه‌های کاری خودم در مجموعه ایسائو است و تا زمانی که این مسئولیت را دارم برایم خیلی مهم است که موزه‌ای را درآنجا تأسیس کنیم تا آثار 8 سال دفاع مقدس رو در آنجا بتوانیم به جهانیان نشان دهیم و مظلومیت شهدای خودمان را بشناسانیم و ظلمی که به مردم ایران در آن 8 سال گذشت را نشان بدهیم.

 

نماینده ایسائو تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی اکثریت کشورها در دنیا علیه ایران جنگیدند و مردم ما با دست خالی ایستادگی کردند.  ما تمامی این مسائل جنگ را به صورت مکتوبات و نمایشی به گروه‌های صلح‌طلب جهان نشان می‌دهیم و خودمان را به دنیا معرفی کنیم که این میسر نمی‌شود مگر اینکه مسئولین حوزه‌های مربوطه در کشور همکاری و تعامل با سازمان داشته‌ باشند.  الحمدلله بنیاد شهید بسیار همکاری خوب و عالی دارند، ان‌شاء الله در برنامه‌های آتی کشور با مدیران ارشد استانی هم به همکاری و تعامل خواهیم رسید و این امر میسر خواهد شد تا ظلمی که به کشور عزیزمان شده را بهتر به دنیا نشان بدهیم و معرفی کنیم.
وی گفت: به جای اینکه ما فریاد بزنیم که سازمان ملل در آن دوران کمک‌رسانی نداشتند ما با ایجاد دهکده‌های جنگ حرفمان را به گوش دنیا بهتر می‌توانیم برسانیم و از همینجا می‌توانیم از مظلومان فلسطین و لبنان هم دفاع کنیم یعنی جنگ تحمیلی را به جهانیان مخصوصا به سازمان‌های طالب صلح معرفی کنیم که اونها بفهمند درد امروز کشورهای فلسطین، سوریه و یمن که با حجمه‌های زیاد سعودی‌ها روبرو شده و مردم بی دفاع را در یمن به خاک و خون می‌کشند و حتی در زمان ماه مبارک رمضان که دولت عربستان مدعی پیشکسوتی جهان اسلام را دارد، بمب‌هایش را بر سر خانواده‌های یمنی ریخت و آنجا را به خاک و خون کشید.  ما می‌توانیم از طریق سازمان ایسائو و دهکده‌های جنگ که ایجاد می‌کنیم ندای مظلومیت و صلح طلب بودنمان را به گوش جهانیان برسانیم.

 

Tarhim Hivechi 5

 

Tarhim Hivechi 6

مطالب مرتبط:

تودیع و معارفه دادستانهای شهرستان کلاله

مبارزه با تروریسم بدون حضور و نفوذ ایران امکان پذیر نیست

کسب اعتبار 16 میلیاردی تجهیزات بهداشت و درمان توسط نماینده ش

نتايج بررسي صلاحیت كانديداهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در

بزرگراه جنگل گلستان به خراسان شمالی تکمیل و ایمن‌سازی می‌شود

پایش و کنترل ریزگردها با نرم‌افزار پژوهشگران ایرانی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram