940403 bagevahsh 16تورکمن نیوز - محیط زیست: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری تعداد زیادی جانور وحشی درون باغی در اطراف خمینی شهر اصفهان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این زمینه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، رییس اداره محیط زیست شهرستان خمینی شهر در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی بررسی نامحسوس و اطمینان از وجود جانوران وحشی، موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند.

حسین خادمی اظهار داشت: مامورین پس هماهنگی با دادستان و دریافت نیابت قضایی وارد باغ مذکور شده و با یک باغ وحش تمام و کمال مواجه شدند که تعداد زیادی انواع پرندگان و پستانداران وحشی، بصورت غیرمجاز در آن نگهداری می شدند.

 

برخی از گونه های کشف شده در این باغ بشرح زیر می باشند:

۹ فلامینگو ، ۳ پلیکان خاکستری ، ۲ درنای طناز ، ۶ آنقوت ، ۴ تنجه ، ۲ گیلار ، ۲ طاووسک ، ۳ چنگر ، ۴ قوی گنگ ، ۲ قوی فریادکش ، یک غاز پیشانی سفید ، ۲ قوی مشکی ، ۲ اردک تاجدار ، ۲ اردک بلوطی ، ۲ جغد ، ۷ عقاب صحرایی ، ۲ سارگپه ، یک کبک ، ۱۳ باقرقره ، ۱۲ مرغ شاخدار ، یک کمرکولی ، ۳ غاز هندی ، یک بره آهو ،  ۲ میمون ، یک گرگ (هیبرید سگ گرگ)

 

به دلیل تعداد زیاد جانوران کشف شده، لیست کلیه گونه های موجود صورتجلسه شده و تا تصمیم گیری نهایی در مورد زمان، مکان و شیوه انتقال، جانوران در همان محل باقی خواهند ماند.

صاحب باغ بعنوان متهم به مراجع قضایی معرفی شده است و پس از تکمیل تحقیقات و واریز مبلغ جریمه، از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

رسیدگی به پرونده این متهم در مرحله تحقیقات می باشد اما چنین مکان هایی به منظور خرید و فروش غیر قانونی و قاچاق جانوران وحشی احداث می شود و ظاهر برخی از این باغ وحش ها و باغ های پرندگان مخفی برای جلب توجه مشتریان بصورت زیبایی طراحی می شود.

اکثر گونه های کشف شده گونه های وحشی می باشند که از طبیعت کشور زنده گیری و به این مکان منتقل شده اند.

بسیاری از این گونه ها از جمله قوها، فلامینگو، پلیکان خاکستری، آنقوت، تنجه، اردک تاجدار، اردک بلوطی درنای طناز، آهو و غیره جزو گونه های حمایت شده ملی و گاه بین المللی و تعدادی از گونه ها مانند غاز پیشانی سفید جزو گونه های در معرض خطر انقراض به شمار می روند.

پیش از این طی یک سال گذشته چند باغ پرندگان غیرمجاز در شهرستان اسلامشهر، شاندیز مشهد و شهرستان شفت در استان گیلان شناسایی و گونه های موجود در آنها توقیف شده است.

منبع: دیده‌بان محیط زیست ایران

http://www.turkmensnews.com/

 

 

مطالب مرتبط:

رده بندی نهایی لیگ دسته یک والیبال

کشف محموله قاچاق چوب درختان انجیلی در گلستان

یک نان عالی برای صبحانه های بهاری درست کنید/نان شوید و پیاز

کشف دام‌های زنده‌گیری پرندگان در تالاب بین‌المللی گمیشان

کشف بیش از ۴۷ هزار قلم داروی قاچاق در استان گلستان

دستگیری یک باند سرقت موتورسیکلت و یک سارق مهدهای کودک در گنب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram