Biaban 24 Khاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز- معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان از بیابانی شدن نزديك به 300 هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قریب به 300 هزار هکتار از اراضی گلستان مستعد بیابانی شدن است.

وی تصریح کرد: خاک یک ثروت بی‌بدیل و غیرقابل جبرانی است که اگر به زوال و نابودی برود مشکلاتی در امر تغذیه انسان‌ها به وجود خواهد آورد.

*طرح اراضی شیب‌دار نیز در خانواده جهادکشاورزی در حال اجرا است

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان ابراز کرد: استان گلستان مهد کشاورزی است و پایه اقتصاد این خطه سرسبز بر روی کشاورزی می‌چرخد.

لطفی با بیان اینکه خاک در جوامع بشری بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در استان گلستان اراضی شیب‌دار فراوانی وجود دارد که برای فائق آمدن این مشکل کشاورزان می‎‌توانند با طرح کشت در اراضی شیب‌دار به صورت درخت، درختچه و جنگل روی بیاورند و این موضوع به سرانجام مطلوبی برسد که این امر در استان گلستان در حال اجرا است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان یادآور شد: طرح اراضی شیب‌دار نیز در خانواده جهادکشاورزی در حال اجرا است و کشاورزان گلستانی می‌توانند در این زمینه با سازمان جهادکشاورزی همکاری کنند.

* قریب به 300 هزار هکتار از اراضی استان گلستان مستعد بیابانی شدن است

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان به کشاورزی حفاظتی روی بیاورند، اذعان کرد: کشاورزی حفاظتی باعث می‌شود که خاک دچار فرسایش نشود و در صورتی که فرسایش خاک ادامه پیدا کند در تامین غذای مردم و امنیت غذایی آنها دچار مشکل خواهیم شد.

لطفی بر اهمیت و ضرورت وجود خاک پرداخت و بیان کرد: اگر خاک این موهبت الهی از بین برود کشاورزی نیز وجود نخواهد داشت و ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: قریب به 300 هزار هکتار از اراضی استان گلستان مستعد بیابانی شدن است.

لطفی افزود: سازمان جهادکشاورزی در سال‌های گذشته و سال جاری اقدام به عملیات اصلاحی و احیایی کرده است و امیدواریم که در سال 1396  در وسعت 4 هزار هکتار این اراضی در سطح استان گلستان، کارهای اصلاحی و احیایی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

اعزام کاروان‌های راهیان نور شهرستان گرگان در ۳ مرحله

مراسم تجلیل از پنج خانواده شهید مرزبانی گلستان در گنبدکاووس

در تعطیلات نوروز ۱۰ کشته در تصادفات جاده‌های استان گلستان

توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان آزادشهر

فرماندار آق‌قلا: ما باید در زمان حیات هنرمندان، قدرشان را بد

باز هم بی احترامی آخوندی به اهالی رسانه/ پاسخ عجیب آقای وزیر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram