Talab 17 Khاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز- مسئول تالاب بین‎المللی آلاگل با اشاره به کاهش سطح آب در تالاب بین‎المللی آلاگل گفت: در حال حاضر کمتر از ۲ هزار هکتار، آب در تالاب آلاگل وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، هادی آتابای شامگاه سه‎شنبه در جمع خبرنگاران در بازدید از تالاب بین المللی آلاگل اظهار داشت: تالاب آلاگل یکی از تالاب‌های بین‌المللی استان گلستان است و در وضعیت پرآبی 2 هزار و 500 هکتار آب دارد.

مسئول تالاب بین‎المللی آلاگل تصریح کرد: با توجه به رطوبت بالا این منطقه، وجود تالاب‌ها در منطقه سبب جلوگیری از فرسایش خاک خواهد شد.

وی تصریح کرد: 50 درصد وجود ریزگردها در خوزستان به علت خشک شدن تالاب‌ها است و اگر در این منطقه تالاب‎ها خشک شود، منطقه ما هم شاهد ریزگرده‎ها خواهد بود.

آتابای یادآور شد: کنترل سیلاب‌ها یکی دیگر از کارکردها اهمیت تالاب‌ها است و این تالاب‌ها سبب می‌شود حجم آب‌ها کنترل شده و سبب عدم خسارت خواهد شد.

مسئول تالاب بین‎المللی آلاگل تاکید کرد: جوامع محلی از این تالابها در کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و گردشگری استفاده می‎کنند و یکی از عوامل اصلی سکونتگاه این جوامع در منطقه وجود این تالاب‎ها است.

آتابای تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 2 هزار هکتار، آب در این تالاب وجود دارد و از 15 خرداد سال 95، منبع اصلی تامین آب از سد شیرین دره خراسان شمالی سبب کاهش آب شده است.

مسئول محیط‎بانی تالاب آلاگل گفت: به علت وجود آب در تالاب، این گونه‎های گیاهی تولید شده و این گونه‎ها سبب تغذیه پرندگان زمستانی مهاجر منطقه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر تالاب آلماگل و اجی گل ایده ال نیست اما بد نیست، تالاب آجی‎گل 250 هکتار و آجی گل اخی تپه و آجی گل تنگلی 250 هکتار آب دارد.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

فیفا به دنبال ماده ممنوعه شاراپوا در خون سردار/افشاگری افسر

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی خارجی در گلستان/ بندر خوا

افرادی امروز در دولت ‌‌یک هزار میلیارد سرمایه دارند/مردم نگر

در پی اهانت به صحابه رسول اکرم(ص) اعتراض نمایندگان اهل سنت م

ثبت‌نام شش کاندیدای دیگر در روز پنجم از حوزه انتخابیه شرق اس

معرفی پنج نوع جدید کشت پنبه در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram