Parandehاخبار محیط زیست- تورکمن‌نیوز: 26 قطعه پرنده وحشی کوکر شکم سفید از مخفیگاه یک شکارچی غیر مجاز در شهرستان مرزی و ساحلی گمیشان واقع در غرب استان گلستان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، دادستان گمیشان اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی از اداره محیط زیست شهرستان در خصوص وجود تعدادی پرنده وحشی در مخفیگاه یکی از شکارچیان منطقه مجوز قضایی با رعایت شئون قانونی و اخلاقی جهت ورود به مخفیگاه متهم صادر که در عملیات مشترک مجموعه آگاهی و محیط زیست 26 قطعه کوکر شکم سفید کشف و ضبط شد.
علی اکبر قنبرزاده افروزی با اشاره به دستگیری متهم اظهار داشت: همچنین مقادیری ادوات و ابزار صید و زنده گیری پرنده های وحشی مانند دام هوایی و یک دستگاه موتور سیکلت که در صید پرندگان از آن استفاده می شد، ضبط شد.
وی بیان داشت: از این کوکرها به عنوان طعمه برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری مانند شاهین و بحری در زیستگاه های گلستان استفاده می شود که با توجه به قاچاق آن به خارج کشور خطر انقراض آنها را تهدید می کند.
کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
تالاب گمیشان در 35 کیلومتری شمال غربی گرگان مرکز استان گلستان آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه است که پرندگان زیادی در سطح بیش از 20 هزار هکتار آن زیست می کنند./ایرنا

مطالب مرتبط:

پرداخت تسهیلات 100میلیون ریالی ازدواج در گلستان

هشدار هواشناسی گلستان در مورد احتمال وقوع سیل ناگهانی در نوا

برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس بهاره در گنبدکاووس

«جشن پرچم» در ترکمنستان

آغاز دومین دوره مسابقات ساحلی آزاد کشور در شهرستان نور

راز هووی فیلیپینی در دعوای عروس و مادرشوهر در تهران لو رفت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram