Nevisandeتورکمن نیوز- حوزه و دانشگاه: رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: ۷۰۰ مقاله علمی پژوهشی با همکاری اعضای هیئت علمی در دانشگاه گنبدکاووس تهیه و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حسین گلچینی در جلسه شورای اداری به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: در فضاهای آموزشی و پژوهشی معلمان زیادی پرورش می‌یابند اما تربیت محقق و پژوهشگر کار آسانی نیست و پژوهشگران مصادیق چراغ‌هایی هستند که نورافشانی می‌کنند.

وی گفت: پژوهش‌های هدف‌دار با هدف حل مسئله و در نظر گرفتن نیاز جامعه و گره‌گشایی آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با توجه به هفته پژوهش گفت: در این دانشگاه پژوهش‌های خوبی انجام شده و 700 مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی نوشته و چاپ شده و همچنین 200 طرح پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی اجرا شده و 7 جلد کتاب علمی مورد تائید قرار گرفته که 5 جلد آن در دست داوری است.

وی افزود: 3 مجله علمی پژوهشی که 2 مجله آن اعتبار دریافت کرده، در نمایشگاه‌های تهران و گرگان به معرض نمایش گذاشته شد و 2 طرح ملی پژوهشی توسط این دانشگاه، مورد تصویب قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها تولید برنج هوازی توسط همکاران است که به عنوان آزمایش در مزرعه نمونه کشت شده و با این طرح کشت برنج از 100 روز به 68 روز تقلیل خواهد یافت.

گلچینی طرح دیگر را استفاده از آب زیرسطحی در مناطق کم آب برای محصولات کشاورزی دانست و گفت: همچنین توافق‌نامه‌ای برای طرح های تحقیقاتی مشارکتی با دو مرکز بین‌المللی هند و تایلند انجام شده که هم اکنون طرح‌های تحقیقاتی مشترک با این 2 کشور در این دانشگاه انجام می‌شود.

وی درباره کتابخانه دانشگاه گنبدکاووس گفت: 7 هزار جلد کتاب برای کتابخانه خریداری شده و سیستم پژوهشی و آموزشی به وایرلس و دو زبانه تجهیز شده است.

رئیس دانشگاه درباره پروژه‌های عمرانی افزود: 5 پروژه عمرانی در دانشگاه گنبدکاووس در حال اجرا است که با توجه به کمبودها، حضور خیران در این عرصه احساس می شود و در حال حاضر از 3 هزار دانشجو، یک هزار و 100 دانشجو در 8 خوابگاه اسکان دارند که نیاز به توسعه این خوابگاه‌ها می‌رود.

وی گفت: هم‌اکنون دانشگاه گنبدکاووس جزو 3 دانشگاه ملی استان است که 2 دانشگاه دیگر در مرکز استان قرار دارد و این دانشگاه 3 هزار دانشجو با 70 رشته در مقاطع مختلف دارا است که 7 رشته در مقطع دکترا، 20 رشته کارشناسی ارشد و بقیه در دیگر مقاطع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس اظهار داشت: اصل وقف قبل از ظهور اسلام بوده و پیامبر (ص) نخستین شخص بودند که بخشی از اموال خود را در راستای نیازهای جامعه وقف کردند.

حجت الاسلام نصرت جفری افزود: با سیاست‌های جدید سازمان وقف، در حال حاضر در شهرهایی مانند شیراز، مشهد و تهران چند بیمارستان تخصص سرطان با وقفیات مشارکتی و جمعی مردم در حال ساخت است.

وی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری درآمد وقفیات جدید نسبت به برنامه اعلامی سالیانه سازمان اوقاف 49 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: وظیفه اصلی ما احیا و شناسایی موقوفات است که در این راستا 22 موقوفه جدید شامل خانه‌های مسکونی، تجاری و زمین زراعی در 5 شهرستان حوزه فعالیت کشف شده و براساس کارشناسی به قیمت روز برای اجاره واگذار شده است./تسنیم

مطالب مرتبط:

پیش بینی افزایش دما برای گلستان در ابتدای هفته آتی

آغاز برداشت جو در شهرستان گنبد کاووس

راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن/به زودی در اردیبهشت‌ماه

حمیدی: تخلفات انتخاباتی در شهرستان گنبدکاووس ثبت‌ نشده است

تاکید فرماندار ویژه گنبدکاووس برای نظارت بر بازار و جلوگیری

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram