Pezeshki 7 Mاخبار حوزه و دانشگاه-تورکمن‌نیوز- معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: طراحی و استقرار سامانه "مدبر" از سال‎های گذشته در استان گلستان آغاز شده و با مشاهده روند پیشرفت برنامه‎ها، رصد آسان‎تر شده و بسیاری از هزینه‎ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمدرضا هنرور در نخستین همایش کشوری تجارب برگزیده حوزه بهداشت که در گرگان برگزار شد، اظهار داشت:  طراحی و استقرار سامانه "مدبر"  از سال‎های گذشته آغاز شده و برای ما افتخار است که این سامانه در بیمه کشور 2 تا 3 سال است که مستقر شده است.

وی تصریح کرد: هر ساله در نظام سلامت وقت زیادی صرفه برنامه‎ریزی می‎شد و رصد کردن آن کار زیاد راحتی نبود و برای این منظور یک سیستم را طراحی کردیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان به سامانه " مدبر" در استان گلستان اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1394 در ستاد استان و شهرستان‎ها پایلوت کردیم و تجربه 2 تا 3 ساله‎ از اجرای این طرح داریم. این سامانه منطبق بر مفاهیم برنامه‎‎ریزی عملیاتی طراحی شده و این سامانه اطلاعات خوبی را ارائه می‎دهد.

وی تاکید کرد: در استان گلستان به بهبود مدیریت برنامه عملیاتی این سامانه کمک کرده و با مشاهده روند پیشرفت برنامه‎ها رصد آسان‎تر شده و بسیاری از هزینه‎ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این همایش اظهار داشت: استان گلستان این آمادگی را دارد که دبیرخانه دائمی این همایش را در کشور دایر کند. این نخستین همایش کشوری در زمینه تجارب برگزیده حوزه بهداشت است و اطلاعات این همایش می‎تواند در توسعه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مثمرثمر باشد.

علی‌اکبر فاضل یادآور شد: برگزاری این همایش افتخاری برای استان گلستان است و امید داریم بتوانیم از تجارب همکاران در استان گلستان بکارگیری کنیم.

وی افزود: خلاقیت ونوآوری اساس پیشرفت وتوسعه بشمار می‎رود و ما نیازمند هستیم با روش‎های جدید مسائل را دنبال کنیم و پیشنهاد من این است که روز نوآوری در سلامت در تقویم هفته سلامت گنجانده شود. فضای مدیریتی در حوزه سلامت باید به سمت استفاده از تفکر خلاقانه واستفاده از تجارب برتر پیش رود تا بتوانیم شاهد توسعه در همه بخش‌های سلامت باشیم.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: tasnimnews.com

 

مطالب مرتبط:

۱۰۱ نفر برای انتخابات شوراها در شهرستان رامیان ثبت‌نام کردند

آموزش قرآن به 1200 نفر در گالیکش

۶۰ درصد کار انتخابات در گلستان باقی مانده است

گلستان 200 محیط‌بان نیاز دارد/وقتی «عشق» بهتر از ثروت می‌شود

کارگاه آیین مذاکرات و تشریفات بین‌المللی در سالن جلسات استان

احداث بندرگاه در گمیشان / خواجه‌نفس فاقد شرایط فنی برای ساخت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram