×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Yahya Yari01تورکمن نیوز- یحیی یاری: در مملکتی که حاکمان سیاسی آنان به علت عدم وجود دموکراسی و ساز و برگ آزادی‌های مدنی و اجتماعی و در نبود احزاب مستقل و تشکل‌های سیاسی اعمال قدرت نموده و مردمانش نیز در صورت عدم احقاق حقوق سیاسی و اجتماعی‌شان، از دولت‌ها و حاکمیت به ناچار فاصله می‌گیرند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، این در دوره‌ی به قدرت رسیدن دولت احمدی‌نژاد که با حرف و حدیث‌های همراه شد و دولتی سر کار آمد که کشور ایران را در سیاست‌های خارجه و بین‌المللی تا لبه‌ی پرتگاه رساند. اما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته جامعه تا حدی این خطر را احساس نموده با مشارکت حد اکثری در انتخابات با وحدت و همدلی دولتی اعتدال گرا و طرفدار گفتگو و تعامل که ثمره‌ی تفکرات اصلاح‌طلبانه مردم غیور ایران بود انتخاب نمود و ثمره‌ی آن نیز این بود که بر جام را به فرجام رساند.

امروز که انتخابات مجلس در پیش روست علی‌رغم رد صلاحیت‌ها ی گسترده، اصلاح‌طلبان به ناچار به کمترین‌ها بسنده نموده و مشارکت سیاسی در انتخابات فرا رو را بر خود واجب دیدند تا با اصول‌گرایانی معتدل و اعتدال‌گرا به توافق نزدیک شوند.

در این بین موضوعی که مورد نظر است این است که قومیت‌ها با احساس عدم توجه و حمایت کافی از سوی حاکمان سیاسی در گزینش‌ها و تقسیم پست‌های سیاسی اجتماعی حقوق خویش را از دست رفته میابند و به ناچار در انتخابات مجلس در گیر تفکرات سنتی و کهنه شده‌ی کد خدا منشی می‌گردند.

در این دوران که بشریت در کره‌ی خاکی جایگاه و منزلتش را یافته و با رشد سریع علم و تکنولوژی و تشکیل سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و مدنی در جهان برای رفع تبعیض هزینه‌های پرداخت که حاصل آن تفکر تشکیل دهکده‌ی جهانی که همانا راه پر خم و پیچ‌اش گذر از قومیت و مذهب و نژاد است، متآسفانه در کشورهای جهان سومی هنوز به علت عدم ارتقاء سطح فرهنگ جامعه قومیت‌ها حقوق از دست رفته خویش را به ناچار از راه‌های سنتی جویا شده و به جای همبستگی و اتحاد برعکس اختلافات قومی مذهبی دامن میزنند.

بر قومیت‌های منطقه است که خود دست به دست هم داده برای نگرش تغییر از این تفکر و ایجاد همدلی و وفاق همان گونه که در امورات اجتماعی، روزمره‌ی خویش به عنوان شهروند با هم دیگر در تعامل هستند در بحبوحه‌ی انتخابات نیز همانند دیگر امورات زندگی تعامل را بر گزینند.

مخلص کلام امروز بشر رو به کمال دارد و تغییر را بر گزیده است، قبل از قومییت و نژاد همه به بشریت تعلق داریم (چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار). اکنون نیز تمامی قومیت‌ها با اتحاد و همدلی سرنوشت خویش را با انتخاب افراد همسوبا دولت اعتدال‌گرا، تفکر گفتمان همزیستی و تعامل را بر گزینند، هیچ عاملی از بیرون نمی‌تواند این اتحاد همدلی را به ما برساند مگر با گذشت و ایثار و تغییر در افکار سیاسی و مذهبی و اجتماعی مان فضای انتخابات فرصتی است برای رشد و تغییر پس بنابراین شهر یا کشوری آباد نخواهد شد مگر با اتحاد یا همدلی مردمان خویش.

فعال اجتماعی

منبع: سایت خبری اوکامیز

 

شبکه خبري انتخابات گلستان و ترکمن صحرا:
telegram.me/GolestanEntekhabat94
براي عضويت کليک و جوين کنيد

مطالب مرتبط:

یک میلیون و 300هزار تن برداشت گندم از مزارع گلستان پیش‌بینی

فعالیت 510 پایگاه ثابت امداد و نجات در کشور

اهل سنت ترکمن‌صحرا حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه‌ شرعی

گلستان در تاسوعا و عاشورای حسینی بارانی است

دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در گنبدکاووس

گرامیداشت روز قانون اساسی ترکمنستان و بزرگداشت مختومقلی فراغ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram