×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Yashuliha 8یادداشت – تورکمن‌نیوز: یاش‌اولی‌های سنتی گنبدکاووس در دوره‌ی انتخابات گذشته شورای شهردرسال 1392 ودرانتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1394 موفقیت خوبی کسب کردند و نامزدهای خود را بر روی کرسی قدرت نشاندند.

به همین سبب هم فعالیت خود را در آستانه انتخابات که هر دوسال یک باربرگزار می‌شود به شکل و شمایل سابق ازسر می‌گیرند.
در حال حاضر هم گفته می‌شود چندین جلسه را در مناطق مختلف گنبد برگزارکرده‌اند تا شورای جدید را از آن خود بکنند. در این خصوص چند سئوال از دوستان و برادران یاشولی دارم که بهتر است روشنگری بفرمایند.
1- دوستان یاش‌اولی که برای به دست آوردن کرسی‌های جدید تلاش می‌کنند و در جای خود که هیچ ایرادی هم ندارد آیا عملکرد شورای فعلی را در عرض نزدیک چهار سال گذشته رصد کرده‌اند؟
2- اگر رصد کرده‌اند مسئولیت این رصد با کی بوده؟ ودرطول نزدیک چهار سال گذشته چند بار گزارش مکتوب تهیه کرده‌اند؟ و نتیجه‌ی این گزارش‌ها چی بوده؟
3- اگر عملکرد شورای فعلی رصد‌گیری وارزیابی نشده باشد این برای دوستان یاش‌اولی ضعف در انجام وظایف محسوب نمی‌شود؟ اگر مردم به هردلیلی از شورای فعلی ناراضی باشند آیا این نارضایتی فقط یقه‌ی شورای فعلی را می‌گیرد یا شامل دوستان یاش‌اولی هم می‌شود؟
4- دوستان یاش‌اولی باید حتماً در این خصوص موضع‌گیری و نظر خودشان را اعلام کنند. اگرازآنها راضی‌اند دلایل رضایت خود را اعلام نمایند اگر ناراضی‌اند بازهم لازم است دلایل نارضایتی خود را بیان کنند.
رد یا تایید آنها دلایل مستحکم می‌خواهد. اگر این استدلال‌ها اعلام نشود و با سکوت وعدم موضع‌گیری درمقابل شورای فعلی گنبد انتخابات برگزارشود ممکن است در انتخابات آینده تصمیم‌گیری مردم را مشکل کند. بالاخره مردم باید بدانند تصمیم سابقشان درست بوده است یانادرست؟
5- اگر شوراها موفق بوده‌اند در چه زمینه‌هایی موفق بوده‌اند؟ اگر ناموفق بوده‌اند در چه زمینه‌هایی ناموفق بوده‌اند؟ آیا در میان اعضای شوراها بهترین‌ها و قویترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها برای خودتان مشخص شده است؟ اگر مشخص شده می‌توانید برای مردم معرفی کنید؟
به نظر اینجانب معرفی نکردن افراد قوی و کارآمد با معیارهای مشخص و قابل ارزیابی توسط افراد منصف و بی‌طرف شاید ظلم به افراد شایسته باشد که میان افراد خوب وبد و شایسته و غیر شایسته تفاوت نمی‌گذاریم.
6- آیا یک دست قومی بودن منتخبین مردمی چقدر به کارآمد وغیرکارآمد بودن شوراها صدمه زده است؟ اگراین حساسیت یا صدمه از حد متعارف بیشتر بوده است دوستان یاش‌اولی چه تمهیداتی برای ترمیم آن اندیشیده‌اند؟
7- دوستان یاش‌اولی با کسب تجربه از شورای فعلی انتظارشان از شورای آینده چیست که دوستان فعلی برآورده نکرده‌اند؟ این دوستان چه تفاوتی مهم و بارزی با شورای سابق داشته‌اند که برای ما بسیار مهم است.
8- گفته می‌شود بعضی دوستان یاش‌اولی بعد از انتخاب شورا و شهردار موقعیت یاشولی‌گری خود را رعایت نکرده برای کسب امتیازات اقتصادی وارد تعامل واز آن بهره‌مند شده‌اند. آیا این کارها دو باره ادامه خواهد یافت؟ این کارها به شدت به وجهه‌ی یاش‌اولی‌گری ضربه می‌زند و باید به شدت از آن پرهیزکرد.
به نظر اینجانب یاش‌اولی‌گری جز فداکاری و نظارت به انجام کارهای منتخبین معنای دیگری ندارد. دوستان بهتر است به جایگاه معنوی خود واقف باشند.
امان‌محمد خوجملی
عضو هیات تحریریه تورکمن‌نیوز

 

Nazarat TN

مطالب مرتبط:

مراسم تشییع پیکر 2 جانباخته گنبد کاووس در حادثه منا امروز بر

هفته بیست و ششم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

رئیس نهضت سوادآموزی گنبدکاووس: ۲ هزار نفر در نهضت سوادآموزی

احداث کمربندی شرق گنبدکاووس مطالبه جدی مردم است

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده‌های شهدای منا در گنب

جنگ شادی در تالار ارشاد گنبد

دیدگاه‌ها  

0 #2 پاسخ: آیا یاش‌اولی‌ها از عملکرد شورای فعلی گنبدکاووس رضایت دارند؟!+تصاویر یاش‌اولی‌های گنبد کاووستورکمن 1395-12-05 12:38
در جوابیه بند 6:مشخصه که فراموش کردین که یاش اولی ها در تمام حال و احوالات ملت ترکمن همیشه نقش برجسته ای داشتن. اگر میخاستیم از بین برادران غیرترکمن انتخاب کنیم پس یاش اولی به چه معناست! و چرا تشکیل شده! هدفش چیه ؟
قبلا که ما قومیت گرایی! (به اصطلاح شما) نمی کردیم، شورای غیرترکمن بر مسند شورا قرار گرفته بودن، ایشان برای پیشرفت و توسعه غرب شهر چکار کرد؟لطفا مصداقی اشاره کنین.

ما هر چه داریم از اتحاد و آغزی بیرچلیگ داریم
در غیر اینصورت هیچی نداریم.

آغزی بیره تانگری بیر، آغزی آلانی(خائنلری) غانگرئب ائیر

« همیشه یاشاسئن و همیشه اولالسئن یاش اولئچیلیق »

فعلا همینقد بسه
0 #1 پاسخ: آیا یاش‌اولی‌ها از عملکرد شورای فعلی گنبدکاووس رضایت دارند؟!+تصاویر یاش‌اولی‌های گنبد کاووسهلاکو 1395-12-03 13:55
سلام
1) مطمئنا در این چهار سال رصد نکرده اند اگر هم رصد شده اختلافات بین شهردار اول و با شورا را رصد کرده اند و نه عملکرد شورا
2)سابقه نشان داده که ما بدنبال فرستادن گزینه دلخواه مان هستیم بعد از انتخاب شدن او را رها می کنیم تا چهار سال بعد ......در ثانی در یاشولی ها کارها انقدر که فکر می کنید سیستماتیک با جلسات پیاپی و منسجم که برخی مامور رصد باشند نیست
3) اگر مردم از شورا ناراضی باشد اول شورا مقصر است و سپس یاشولی ها که در انتخاب اصلح دقت لازم مکانیسم خوبی نداشته اند و یا برای بازخواست از انها هرگز جلسه ای تشکیل نشد و سوال و جواب از انها نگردید
4)راضی باشند یا ناراضی جایگاه یاشولی ها بر اساس قانون نبوده و فقط بر مصلحت یک قوم برپا شده است. و نمی تواند تحکم نماید
5)شورا موفق بوده یا خیر مردم و یا امین اعضا باید تشخیص دهد نه یاشولی ها..
6)این یک تصمیم و اجماع بین یک قوم بود که شکل گرفت و ابزار بهتری وجود نداشت که ائتلاف بزرگ تر و فراگیر تری با دوستان و برادران غیر ترکمن تشکیل داده شود وگرنه افراد قوی تر و بهتر زیادی وجود داشت که می توانستند برای شهر مفید واقع شوند و این قومیت گرایی اصلا به صلاح جامعه و کشور نیست. و لازم است که برادران دیگرمان نیز پیشنهادات خود را به یاشولی های ترکمن ارائه دهند تا وحدت بزرگتر صورت گیرد
7) اعمال قانون و شفافیت در کارها بزرگترین خواسته مردم است که از شورا انتظار می رود
8) هیچگاه نمی توان این انتظار را داشت که همه صادقانه عمل کنند این افراد صادق و امانتدار هستند که انها را بیرون کنند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram